Données générales

  • Catégories : Coupé
  • Puissance : 260 CH / 191 kW
  • Nombre de cylindres : -
  • Nombre de portes : 2
  • Poids : -
  • Émission CO2 : -
  • Couleur : Vert, Métallique
  • Cylindrée : 3.800 cm³
  • Norme d'émission : -
  • Voiture accidentée : non
  • Contrôle tech. jusqu'au : -

Equipement standard

  • Climatisation manuelle
  • Jantes alu
  • Cuir
  • Cuir
  • 2 portes
  • 2 sièges
  • Traction arrière
  • Livrable à partir de 03.03.2017
Recevez une alerte quand nous avons une nouvelle annonce comme celle-ci!

Changer votre recherche

Informations supplémentaires

Traduire
Magnifique Jaguar Type E Série I état concours de mai 1964. Fixed head coupé avec moteur 3.8, boîte de vitesse Moss, capot louvres original, sieges baquets original 1964 et airco. Une des derniéres de la Serie I!!
Entièrement restaurée! Matching Numbers!  N'hesiter pas de nous contacter pour plus d'information, photos, historique, etc...
Cette superbe voiture est visible chez nous.
Prix sur demande.
 
Prachtige Jaguar E-Type Serie I van mei 1964, Concours staat! Fixed head coupé, 3.8 met Moss versnellingsbak, originele louvres motorkap, originele 1964 bucketstoelen en airco. Eén der laatsten van de Serie I !!
Matching Numbers!
Volledig gerestaureerd!
Contacteer ons voor meer informatie over dit prachtexemplaar, bijkomende foto's, afspraak ter bezichtiging of eventuele proefrit.
Prijs op aanvraag.
 
  Jaguar E-Type   Series I    1964   Fixed Head Coupe   3.8-litre


Model Year: 04/1964
Chassis:        890464
Engine:         RA6478-9
                        XK  3800cm3  6cylinder with 3 SU carbs   191 KW (260 pk)
Body:             V 8156
Transmission: manuel Moss gearbox
Miles:            33.662 miles after restoration
Documents: correct  cx



This E-Type F.H.C. was completed on April 9,1964, and dispatched to the US on April 29, 1964. ONE OF THE LAST OF THE FIRST SERIES (400 BUILD): racer and cruiser

On June 2,1990 the car returns to Europe: during 25 years it has been cared and restored by ONE loving enthusiast.
Magnificant condition (accident-free) body and chassis absolutely rustfree.

The car was restored, not in its original color combination, but in an combination of Britisch racing green over a striking beige leather interior with bucket seats. It still retained its original chrome, weather stripping and glass.

In 2016 the car was registered in Belgium as an oldtimer and was technical completely overhault: engine,suspension,brakes,airconditioning,etc. With a desire for greater driveability,the transmission was upgraded to a Moss gearbox.
Lire plus ...