Autotests

TEST Renault Captur: eindelijk met hoogstaand interieur

De Captur kwam voor het eerst uit in 2013 en mag een succesverhaal worden genoemd. Maar de concurrentie is met de jaren wel steeds sterker én voltalliger geworden. Voor Renault was de tijd gekomen om te reageren… 

Vincent Hayez | Gepubliceerd op 10 jul. 2017 | Leestijd: 3 min

Aan de buitenkant van de opgefriste Captur veranderde er weinig. We spotten andere bumbers, een aangepaste grille, nieuwe velgen, led-richtingaanwijzers die “progressief” werken, nieuwe kleuren… Maar de revolutie zit vooral binnenin. Renault heeft geluisterd naar de kritieken op de goedkope materiaalkeuze en anno 2017 zijn die alvast niet meer gegrond. En hoe hoger je in het Captur-gamma opklimt, hoe beter de verschillen met de eerste generatie merkbaar zijn. Uiteraard hangt aan zoveel moois dan ook een hoger prijskaartje. Voor een Initiale Paris tellen we net geen 30.000 euro, maar die is dan ook wel zeer goed uitgedost.

Advertentie – lees hieronder verder

De Captur krijgt ook voor de eerste keer ook een dodehoekwaarschuwing, led-koplampen en een parkeerassistent die zelf kan parkeren (op de topversies). Voor het onderstel bleef men bij het oude aangezien dat in 2015 nog op een aangepaste ophanging werd getrakteerd. Onderweg vertaalt zich dat nog steeds naar een comfortabele rit, maar ook nog altijd naar geslinger en een serieuze neiging tot onderstuur op momenten je het onderste uit de kan probeert te halen. Dat laatste is natuurlijk ook niet echt de bedoeling met dit model.

De reeds beschikbare motoren blijven eveneens, al voegt Renault er wel een 1.2 liter viercilinder benzine met 118 pk aan toe die – jammer genoeg – best dorstiger is.

Conclusie

De nieuwe Renault Captur bewaart zijn uiterlijke charmes en voegt daar eindelijk een hoogstaand interieur aan toe. Alleen jammer dat hij er ook duurder op geworden is.…

Opgewaardeerde binnenkant

Algemene presentatie

Algemeen comfort

Praktisch

– 

Geslinger in dynamische modus

Hoger prijskaartje dan ervoor

Tce 120 is best dorstig

De Captur TCe 120 in cijfers

Motor : 4 cilinder turbobenzine, 1.197cc, 118pk bij 5.000tr/min ; 205Nm bij 2.000tr/min

Aandrijving : voorwielen

Versnellingsbak : manuele zesbak (EDC-automaat als optie)

L/b/h (mm) : 4.122/1.778/1.556

Leeggewicht (kg): 1.050

Koffervolume (l) : 377 – 455

Tankinhoud (l) : 45

0 – 100 km/u (sec.) : 9,9

Prijs : 21.700€ BTWi

Topsnelheid (km/u) : 182 km/u

Opg. gemiddeld verbruik (l/100km) : 5,5

CO2 (g/km) : 125

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon