Autosport

Hyundai lanceert zijn sportlabel “N” met de N2025

Zoals vele merken dat voorheen al deden, lanceert nu ook Hyundai zijn sportief label. De Hyundai’s met een “N”-logo worden weldra concurrenten van de Volkswagens met R, de Lexus F-modellen of alle andere S, RS en GT’s.

Nicolas Joannès Nicolas Joannès | Gepubliceerd op 22 sep. 2015 | Leestijd: 2 min

Hyundai verwierf jarenlang een reputatie met de verkoop van brave berlines tegen een redelijke prijs, maar wil zich nu ook in de sportieve arena manifesteren met de creatie van een sportief label dat “N” werd gedoopt, als verwijzing naar de Nürburgring, het bekende circuit in Duitsland.

Het Zuid-Koreaanse merk onthulde in Frankfurt een supercarproject met de naam N2025. Deze wagen is weliswaar bestemd voor het videogame Gran Turismo, maar geeft toch perfect de ambities weer van het merk, die recent nog versterkt worden met de inlijving van Albert Biermann, een voormalige hoofdingenieur bij BMW M.

Advertentie – lees hieronder verder

Op termijn wil Biermann er voor zorgen dat de door de N-afdeling ontwikkelde technologie ook doorsijpelt in het hele gamma van Hyundai.

Denkt u dat Hyundai zijn sportieve ambities kan waarmaken?

 

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon