Nieuwe technologie

Lamborghini Huracán draait voortaan ook op vijf cilinders

Lamborghini kondigt enkele aanpassingen aan voor de Huracán. De wagen krijgt voortaan ook cilinderuitschakeling wanneer de motor bij deellast draait. Verder ondergaat de V10 nog enkele technische en praktische modificaties.

Nicolas Joannès Nicolas Joannès | Gepubliceerd op 9 nov. 2015 | Leestijd: 1 min

Het is niet zo dat de volgende Audi R8 en de Lamborghini Huracán straks door een compacte vijfcilindermotor zullen worden aangedreven. Er komt wel een evolutie van de V10-motor die vijf cilinders kan uitschakelen op momenten dat er minder vermogen nodig is. Door deze ingreep daal het verbruik en de bijhorende CO2-emissie van 290 naar 283 g/km.

In afwachting van een mogelijke achterwielaangedreven versie , heeft men de vierwielaandrijving aangepast. Bedoeling is om de wagen minder onderstuurd te maken zodat hij een neutraler weggedrag krijgt.

Advertentie – lees hieronder verder

De overige modificaties slaan op enkele nieuwe koetswerkkleuren, lederafwerking voor enkele interieurelementen, bijkomende bergvakken en een nieuw optioneel Sensonum audiosysteem met tien luidsprekers.

Vindt u dat de Huracán positief evolueert?

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon