Peugeot 504 2.0 Cabrio Inj. - Perfect Condition

  • € 32.500

    Tax included

  • Fuel : Petrol
  • Gearbox : Manual
  • First registration : 03/1980
  • Power : 106 HP | 78 KW
  • Mileage : 97.505 km

Professional seller

See on map

General data

  • Vehicle condition : Second hand
  • First registration : 03/1980
  • Mileage : 97.505 km
  • Fuel : Petrol
  • Gearbox : Manual
  • Power : 106 HP | 78 KW
  • Cylindercapacity : 1957
  • Number of cylinders : 4
  • Weight: 1220
  • CO2 emission : -
  • Emission class : -
  • Body : Convertible
  • Color : Red
  • Number of doors : 2
  • Damaged car : No
  • Techn. control until : -

Description

- English and German below -

Sommige auto modellen weten niet van opgeven. Denk daarbij aan de Landrover Defender, Volkswagen Kever, Mercedes G-klasse en de Toyota Land Cruiser. Auto’s die niet uit het straatbeeld te krijgen zijn, een droom van iedere autofabrikant. Op een gegeven moment zijn de ontwikkelingskosten er wel uit en hoef je alleen de productiekosten op te hoesten. Om dit te kunnen bereiken, moet het wel een zeer goede auto zijn. Niet iedere auto kan je zomaar 15 jaar in productie houden. De Peugeot 504 was in 1968 op de Salon van Parijs een schot in de roos. Een uitermate goed ontworpen en ontwikkelde auto met een degelijke basis motor in de lengte voorin en achterwielaandrijving. Naast de sportievere rij-ervaring, ook meer balans. Een geslaagde opvolger van de 404, die al sinds 1960 in productie was. Een jaar na de introductie kreeg de 504 de (toen nog zéér prestigieuze) Auto van het Jaar titel toebedeeld.

Om de houdbaarheid van een model te verlengen, moeten er veel geslaagde varianten zijn. Ook iets waar de Peugeot 504 in is geslaagd. Uiteindelijk werd de 504 aangeboden als Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4×4) en als Ambulance (de Loisirs).
Wij gaan in dit stukje dieper in op de Cabriolet. Wij hebben namelijk een prachtige 504 Cabrio, uitgevoerd in het Rouge Ecarlate. De koets is door Pininfarina ontworpen, en dat is te zien! De cabrio is een toonbeeld van ingetogen elegantie, iets wat anno 2019 een beetje zoek lijkt te zijn. Naast zijn Italiaanse ontwerp heeft de 504 cabrio ook echt een beetje Italiaans bloed hij kwam van de zelfde fabrieksband als de Alfa Romeo Spider ‘Duetto’. Nog een bijzonder weetje: de exemplaren die in Nieuw-Zeeland werden verkocht zijn aldaar door rivaal Renault in elkaar geschroefd!

Technisch gezien is de Cabrio grotendeels gelijk aan de Berline, echter wijkt de wielbasis (15 cm korter) behoorlijk af. De 2.0 liter motor met injectie deelt hij met de 504 Ti. Van 1970 tot 1974 werd de 4 pitter geschrapt en vervangen door het PRV V6 blok, een blok wat was ontwikkeld door Renault, Volvo en Peugeot zelf. Deze is overigens ook gebruikt in de Delorian DMC-12. Na lang aandringen van de liefhebbers, werden in 1974 de viercilinders weer in de Cabrio’s geleverd. Na 1978 werd de PRV V6 zelfs geschrapt en was enkel nog te vinden in de Coupe.

Uiteindelijk zijn er in Europa iets meer dan 3 miljoen 504’s geleverd. Waarom zijn ze nauwelijks meer in het straatbeeld? Export. Omdat ook in de landen in Afrika de auto wegens zijn simpele techniek en betrouwbaarheid erg populair is. Het is bijna de Franse versie van de Mercedes W123. Een fles Dreft op wielen hij gaat langer mee, veel langer!

Deze 504 komt uit 1980 en verkeert in werkelijke topstaat. De Peug is sinds 2007 in Nederland en beschikt over de nodige documentatie.

--

Some car models don't know how to give up. Think of the Land Rover Defender, Volkswagen Beetle, Mercedes G-Class and the Toyota Land Cruiser. Cars that are not out of the picture, a dream of every car manufacturer. At a certain point the development costs are gone and all you have to do is cough up the production costs. To achieve this, it has to be a very good car. Not every car can be kept in production for 15 years. The Peugeot 504 was a hit at the Paris Salon in 1968. An extremely well designed and developed car with a solid base engine lengthwise in the front and rear wheel drive. Besides the sportier driving experience, also more balance. A successful successor to the 404, which had been in production since 1960. One year after its introduction, the 504 was awarded the (then still very prestigious) Car of the Year title.

In order to extend the shelf life of a model, there must be many successful variants. Also something the Peugeot 504 succeeded in. In the end the 504 was offered as Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4×4) and as Ambulance (the Loisirs).
In this piece we go deeper into the Cabriolet. We have a beautiful

Contact the dealer for : Peugeot 504

Complete your name
Complete your email
Please only enter numbers for your phone number
Complete your message
Please accept the Terms and Conditions.
This website is protected by reCAPTCHA. The Privacy policy and the terms of use from Google are apply.

Buyer ? Ask the seller for your Car-Pass !

Seller ? Don’t forget to give the Car-Pass while selling your vehicule.

This is a legal and mandatory document.

For more info check www.car-pass.be

logo CarPass
Or by phone
Call

Services

Find similar vehicules

The stock of Cool Classic Club

Peugeot 504 2.0 Cabrio Inj. - Perfect Condition

Peugeot 504

2.0 Cabrio Inj. - Perfect Condition

€ 32.500

Our partners