Ferrari F430 Spider - Low Mileage - TUBI Exhaust -

  • 157.500 €

    T.V.A. incluse
Etat : Occasion
Première immat. : 01/2008
Boite de vitesse : Semi-automatique
Carburant : Essence
Kilométrage : 9.765 km
Classe d'émission : -

Publicité

Données générales

  • Condition véhicule : Occasion
  • Première immat. : 01/2008
  • Kilométrage : 9.765 km
  • Carburant : Essence
  • Boite de vitesse : Semi-automatique
  • Puissance : 485 CH | 357 KW
  • Cylindrée : 4308
  • Nombre de cylindres : 8
  • Référence de l'annonce : 227ef184-9237-4867-a2c0-fc6240335dc4
  • Poids : 1565
  • Emissions de CO2 : 420g CO2/km
  • Classe d'émission : -
  • Carrosserie Cabriolet
  • Couleur : Rouge
  • Nombre de portes : 2
  • Voiture endommagée : Non
  • Contrôle techn. jusqu'au : -
  • Car-Pass : Non

Equipement

  • Anti-démarrage
  • Sièges sport

Description

- English/German below -

Aerodynamics are for people that can’t build engines - Enzo Ferrari

En dat nemen ze vrij letterlijk, want een tijd lang werd de ‘nieuwe’ Ferrari geleverd op het chassis van de voorganger en werd de motor doorontwikkeld. Bij de F430 was dat niet veel anders, ze staat op een 360 chassis. Onder de rok van Pininfarina tekende Frank Stephenson (ook verantwoordelijk voor de ‘new Mini’) de F430. Net als bij de mini, heeft de 430 veel knipoogjes. Zo verwijzen de neusgaten naar de Ferrari 156 Formule 1 racer uit ’61. En dat werkte; Op snelheid kwam de gemiddelde schoonmoeder op je neus zitten, 150 kg aan downforce!

En dan even over het kloppend hart; De F136-V8. Een compleet nieuwe motor ten opzichte van de 360. Zoals de naam doet vermoeden een 4.3 liter grote achtcilinder die de meeste V-tec blokken in verlegenheid brengt met haar 8.700 toeren aan bereik (beeeeaaaaaaaa-a-a-a-ap). De meeste automerken maken ieder nieuw model zuiniger, echter doet Ferrari lekker Esclusivamente di. Juist. Niet mee dus. Wel meer bereik, we vergroten gewoon de benzine tank!

De F1 bak was bij haar introductie bij de F355 enkel voor de mannen met veel borsthaar. Schokken, klappen en het moet echt warm worden. In de 430 was het al een stuk beter, dusdanig beter dat we haar ‘temperament’ met schakelen kunnen schuiven onder de noemer karakter en emotie.

Die van ons is wederom een beetje éxtra lekker.. Haar 70 kilo meer is verwaarloosbaar, maar daardoor heb je je rode steigerende stoot - topless! Die jankende V8 en de mechanische bijgeluiden, het klotsende koelwater en zo wispelturig als een dertienjarige die net aan de pil begint. Dit is emotie, puur sang. Haar interieur is richiesta speciale, iets met nóg meer rode stiksels en zwart leer. En dan de kilometerstand. Slechts 9.765 kilometer, ze is net ingereden… Als je het ons vraagt, Assolutamente unico! A presto?

The client is not always right. - Enzo Ferrari.

--

Aerodynamics are for people that can't build engines - Enzo Ferrari

And they take that quite literally, because for a time, the 'new' Ferrari was delivered on the chassis of its predecessor and the engine was developed further. With the F430 it was not much different, it is based on a 360 chassis. Under the wings of Pininfarina, Frank Stephenson (also responsible for the 'new Mini') drew the F430. As with the Mini, the 430 has many hints. The nostrils, for example, refer to the Ferrari 156 Formula 1 racer from '61. And that worked; At speed, the average mother-in-law was sitting on your nose, 150 kg of downforce!

And then about the beating heart; The F136-V8. A completely new engine compared to the 360. As the name suggests, a 4.3 litre eight cylinder that embarrasses most V-tec blocks with its 8,700 rpm range (beeeeaaaaaaaa-a-ap). Most car makers make every new model more fuel-efficient, but Ferrari does Esclusivamente di. Exactly. Not. More range though, we just enlarge the petrol tank!

The F1 box was at its introduction in the F355 only for men with a lot of chest hair. Shocks, bangs and it has to get really hot. In the 430 it was already a lot better, so much so that we can put its 'temperament' with gear changes under the heading of character and emotion.

Ours is again a little bit extra delightful. Its 70 kilos more is negligible, but because of it you have your red rearing horse - topless! That whining V8 and the mechanical noises, the sloshing cooling water and as fickle as a thirteen year old just starting the pill. This is emotion, pure and simple. Its interior is richiesta speciale, something with even more red stitching and black leather. And then there is the mileage. Only 9.765 kilometres by only, she has just been warmed up... If you ask us, assolutamente unico! A presto?

The client is not always right. - Enzo Ferrari.

--

Aerodynamik ist für Leute, die keine Motoren bauen können - Enzo Ferrari

Und das nehmen sie ganz wörtlich, de

Financement & assurance

Acheteur ?
Exigez votre Car-Pass auprès du vendeur !

Vendeur ?
N’oubliez pas de remettre le Car-Pass au moment de la vente de votre véhicule.

C’est un document légal et obligatoire. Pour plus d’infos

Services

Contacter le vendeur
Cool Classic Club
1411 AN Naarden
logo Cool Classic Club

Compléter votre civilité
Compléter votre nom
Compléter votre prénom
Compléter votre email
Veuillez uniquement introduire des chiffres pour votre téléphone


Compléter votre message
Veuillez accepter les conditions générales.
Ce site est protégé par reCAPTCHA. La Politique de confidentialité et les conditions d’utilisation de Google s'appliquent.
Vous cherchez à vendre votre voiture ? Placer votre annonce gratuitement sur Gocar. Plus d’info

Publicité

Trouvez d'autres véhicules similaires

Le stock de Cool Classic Club

Découvrez toutes les actualités

Dernières actualités

Publicité

Ferrari F430 Spider - Low Mileage - TUBI Exhaust -

Ferrari F430

Spider - Low Mileage - TUBI Exhaust -

157.500 €