Maybach 62 (5.5 V12) - Unique - Export Price

Publicité

Données générales

  • Condition véhicule : Occasion
  • Première immat. : 01/2004
  • Kilométrage : 96.221 km
  • Carburant : Essence
  • Boite de vitesse : Automatique
  • Puissance : 550 CH | 405 KW
  • Cylindrée : 5513
  • Nombre de cylindres : 12
  • Référence de l'annonce : 403327874
  • Poids : 2755
  • Emissions de CO2 : 383g CO2/km
  • Classe d'émission : -
  • Carroserie : Berline
  • Couleur : Noir
  • Nombre de portes : 4
  • Voiture endommagée : Non
  • Contrôle techn. jusqu'au : -
  • Car-Pass : Non

Description

- English & German below -

– Fingerprints. Snowflakes. Now this, the Maybach 62. As individually crafted. –

Wilhelm Maybach startte in 1909 Maybach Luftfahrzeug Motorenbau, die haar grondslag legde in de motoren voor Zeppelins. Die ‘spirit’ hebben ze niet losgelaten, want wij zijn twee plekken kwijt bij ons in het clubhuis, wegens die Zeppelin op wielen!

In begin 2000 was Maybach een slapend merk onder de vleugels van de Daimler-tak.
Toen de vraag naar luxe ‘land yachts’ toenam, ontstond er een miljoenen-bluf tussen de Duitse giganten die wel oren hadden naar deze tak van sport. Zo eindigde Bentley bij Volkswagen en Rolls-Royce bij BMW. Mercedes miste de boot, dacht iedereen. Maar Mercedes stofte Maybach af en gaf haar een groot (her)entree.

Zo werd de eerste Maybach 62 in 2002 in een geheel glazen behuizing in Engeland op de RMS Queen Elizabeth II geladen (vlaggenschip van de Cunard Line), overgevaren naar New York. Vanuit daar werd ze met de helicopter naar Wall Street’s Regent hotel gevlogen. Lavishing in style, niet?

Onze Maybach is een 62. De 62 staat (ook met dank aan AMG) voor nóg meer vermogen. Dat ’62-je’ vinden wij nog vrij bescheiden, want het staat voor de 5.5 liter V12 twinturbo met 550 PK en 900 NM. Die 900 NM is overigens begrensd, om te voorkomen dat na iedere keer gas geven je achteras eruit ziet als een wokkel! Ze sprint in 5.5 seconden naar de 100 en is normaal gesproken begrensd op de 250 kmh. Die van ons natuurlijk niet, die gaat gewoon nog even door tot iets boven de 300!

Als je instapt merk je dat de Maybach niet gemaakt is voor links voorin, maar voor rechts achterin. De stoelen zijn te vergelijken met die van Qatar als je first class vliegt en ze strekken als een (bijna) volwaardig bed. Heb je nou echt die vier-klimaat zones, voice activated tv, 12 koeien(!), ligstoelen en het glas in lood panoramadak nodig? Neuh. Is het gaaf? Poh!! Een ultieme youngtimer! Zien we je snel?

– The 62 is the fastest and most powerful -chauffeur driven- saloon in the world. –

-

- Fingerprints. Snowflakes. Now this, the Maybach 62. As individually crafted. –

Wilhelm Maybach started Maybach Luftfahrzeug Motorenbau in 1909, which laid its foundation in the engines for Zeppelins. They didn't let go of that 'spirit', because we lost two places in the clubhouse, because of that Zeppelin on wheels!

In the beginning of 2000 Maybach was a sleeping brand under the wings of the Daimler branch.
When the demand for luxury 'land yachts' increased, a multi-million dollar bluff arose between the German giants who did have an ear for this branch of sport. That's how Bentley ended up at Volkswagen and Rolls-Royce at BMW. Mercedes missed the boat, everyone thought. But Mercedes dusted Maybach off and gave her a big (re)entrance.

In 2002, the first Maybach 62 was loaded in an all-glass body in England on the RMS Queen Elizabeth II (flagship of the Cunard Line), sailing to New York. From there she was flown by helicopter to Wall Street's Regent hotel. Lavishing in style, isn't it?

Our Maybach is a 62. The 62 stands (also thanks to AMG) for even more power. We find that '62' quite modest, because it stands for the 5.5 liter V12 twinturbo with 550 HP and 900 NM. That 900 NM is limited by the way, to prevent your rear axle from looking like a knuckle after every throttle! She sprints to the 100 in 5.5 seconds and is normally limited to 250 kmh. Ours of course not, it just goes up to just over 300!

When you get in you notice that the Maybach is not made for the left front, but for the right rear. The seats are comparable to those of Qatar when flying first class and they stretch like a (almost) full bed. Do you really need those four-climate zones, voice activated TV, 12 cows(!), sun loungers and the stained glass panoramic roof? Nah. Is it cool? Poh! An ultimate youngtimer! See you soon?

- The 62 is the fastest and most powerful driver driven saloon in the world. –

-\

Services

Contacter le vendeur

Compléter votre nom
Compléter votre email
Veuillez uniquement introduire des chiffres pour votre téléphone


Compléter votre message
Veuillez accepter les conditions générales.
Ce site est protégé par reCAPTCHA. La Politique de confidentialité et les conditions d’utilisation de Google s'appliquent.

Acheteur ? Exigez votre Car-Pass auprès du vendeur !

Vendeur ? N’oubliez pas de remettre le Car-Pass au moment de la vente de votre véhicule.

C’est un document légal et obligatoire.

Pour plus d’infos sur www.car-pass.be

logo CarPass

Publicité

Trouvez d'autres véhicules similaires

Le stock de Cool Classic Club

Découvrez toutes les actualités

Dernières actualités

Publicité

Maybach 62 (5.5 V12) - Unique - Export Price

Maybach 62

(5.5 V12) - Unique - Export Price

67.500 €