Actualiteit

Ford C-Max, laatste facelift voor het afzwaaien

Door het succes van de SUV-modellen, wordt de Ford C-Max naar het achterplan geduwd, al krijgt hij toch nog een ultieme facelift voor hij met pensioen mag. Naast de minimale esthetische evoluties, zien we ook belangrijke technische  veranderingen.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 8 mei 2018 | Leestijd: 2 min

Bij die technische aanpassingen gaat het bijvoorbeeld over een systeem om de cilinders van de kleine 1.0 Ecoboost motoren uit te schakelen. De versies met 100 en 120 pk kunnen voortaan op twee cilinders draaien, zodat ze nog iets zuiniger zijn. Ze worden gehomologeerd met een normverbruik van 5,6 en 5,7 l/100 km, al naargelang het gekozen vermogen. Ze stoten 127 of 129 gram CO2/km uit.

Het C-Max gamma wordt ook uitgebreid met een « Sport »-versie, dat heeft u goed gelezen! Deze variant maakt het verschil met een meer viriele look, 18-duimsvelgen, een spoilertje boven de achterruit, zwart getinte koplampen en een radiatorrooster met honingraat profiel. Er worden standaard ook sportstoelen gemonteerd.

Advertentie – lees hieronder verder

Deze afwerking lijkt meteen de afscheidsversie van dit compacte éénvolumemodel dat precies acht jaar geleden op de markt kwam. De C-Max zal volgend jaar verdwijnen en er wordt geen opvolger voorzien.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon