Actualiteit

Article image

Dit zijn de (toekomstige) LEZ’s in België

Zoals iedereen intussen wel weet, komen er in België steeds meer lage-emissiezones bij, net als in de rest van Europa trouwens. Een kort overzicht.

Article image

Extra informatie op de Car-Pass

De “Car-Pass” wet die de fraude met de kilometertellers wil bestrijden, dateert uit 2004. Hoog tijd om deze aan te passen aan de noden van vandaag. Naast de kilometerhistoriek, bevat de Car-Pass vanaf 1 maart extra informatie. De koper kan zich dus een beter beeld van de auto vormen. Over welke informatie gaat het?

Article image

Dyson patenteert elektrische SUV

Dyson ken je natuurlijk als de fabrikant van stofzuigers die “nooit hun zuigkracht verliezen”, al staat er bij dat bedrijf ook een echte SUV op de planning. Een 100% elektrisch model, of wat dacht je…

Article image

Honda NSX verkoopt matig in VS: “20.000 dollar korting”

In de VS zeg je niet Honda maar Acura NSX. Klinkt exotischer? Ja, al is dat natuurlijk geen garantie voor een vlotte verkoop. Nu blijkt zelfs dat Acura-verdelers met kortingen van 20.000 dollar zwaaien op een nieuw exemplaar. De keuze tussen supercars wordt alsmaar moeilijker aan de andere kant van de oceaan…

Article image

Kia en Hyundai investeren in brandstofcel

Hyundai Motor Group, de industriële groep waartoe autoconstructeurs Hyundai en Kia behoren, geeft aan dat het verder wil investeren in brandstofceltechnologie.

Article image

Zal plastic verdwijnen uit auto-interieurs?

Textiel komt steeds meer voor in moderne auto-interieurs. Het is warmer, mooier en lichter dan plastic en wellicht zal het dit laatste materiaal zelfs onttronen.

Article image

Lotus: een supercar, een berline en een hybride SUV

Lotus is tegenwoordig eigendom van het Chinese merk Geely, net als Volvo trouwens, en we kregen zopas te horen dat de Chinezen flink aan het investeren zijn in het Britse sportwagenmerk. Reken maar dat hier nieuwe modellen van komen, waaronder een hybride… SUV!

Article image

Bedrijfswagens gedoemd om te verdwijnen?

De auto, en in het bijzonder de bedrijfs- of salariswagen, is een heet item naar aanloop van de komende verkiezingen. Volgens een groot onderzoek dat aan de vooravond van die stemming werd uitgevoerd, is het zelfs zo dat een pak politieke partijen willen dat bedrijfswagens verdwijnen.

Article image

Een van de eerste Europese batterijfabrieken komt in België

Volvo heeft een miljoenenovereenkomst getekend met de accufabrikanten CATL en LG Chem. Wat meer is: Volvo’s eerste batterijassemblagelijn zal in ons land worden opgestart, in de fabriek in Gent om precies te zijn.

Article image

Autofabrikanten riskeren miljoenen euro’s boetes (en wie zal die betalen?)

Het is geen geheim dat de Europese autoriteiten de CO2 -uitstoot van onze auto’s drastisch willen beperken. Als gevolg hiervan is een plafond van 95 g CO2/km ingesteld voor 2021. Binnenkort dus.

Article image

Mazda werkt aan nieuwe zescilinder: benzine én diesel

Uit een presentatie bedoeld voor investeerders is gebleken dat Mazda aan nieuwe zescilinder diesel- en benzinemotoren werkt. Deze blokken zouden er voor moeten zorgen dat de grote modellen van het merk minder verbruiken. Straffe Japanners toch…

Article image

Meer dan 10.000 snelheidsovertredingen per dag in België

In 2017 werden in België bijna 3,75 miljoen snelheidsovertredingen vastgesteld. Dit zijn er meer dan in voorgaande jaren en deze stijging kan worden verklaard door een toename van het aantal radars en werven.

Article image

Tweedehandswagen kopen: binnenkort met (verplichte) checklist

In de toekomst zullen handelaars van tweedehandswagens de koper een checklist moeten verstrekken waarin de staat van het voertuig punt voor punt wordt beschreven. Deze maatregel, die op 1 november in werking treedt, heeft alleen betrekking op professionele verkopers.

Article image

Diesel, weer interessanter dan benzine?

Tot voor kort iets duurder dan benzine, is diesel weer net zo interessant geworden aan de pomp. Een tijdelijke situatie?

Article image

“1 op 2 Belgen afgeleid door smartphone”

Te voet, met de fiets of met de auto: steeds meer weggebruikers halen hun ogen van de weg af om hun smartphone te raadplegen. Nochtans brengt zo’n mate van onoplettendheid grote gevaren met zich mee.