Autonieuws

Nissan: een parfum om de Formule E te promoten

Met geuren van verbrand rubber en kersenbloesem is het parfum “Smell My Dust” van Nissan vooral een marketingstunt om het Formule E-team van het merk in de spotlights te zetten.

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 30 mei 2024 | Leestijd: 1 min

Kort voor de laatste Formule E-race in Shanghai afgelopen weekend, onthulde Nissan… een parfum. “Smell My Dust” is samengesteld met echte deeltjes van racebanden en ruikt naar verbrand rubber en kersenbloesem, een van de symbolen van Japan. Hoewel deze geurcombinatie vreemd lijkt en de commercialisering van deze nieuwe geur onwaarschijnlijk lijkt, is het duidelijk dat Nissan hiermee aandacht wil genereren voor zijn Formule E-team.

Nissan smell 2

Advertentie – lees hieronder verder

Niet de eerste keer

Het is echter niet de eerste keer dat Nissan zich op de parfummarkt begeeft: op de website nissanperfume.com verkoopt het merk via een partner in de Verenigde Arabische Emiraten verschillende geuren, zoals Voyage, Classic, Energy, en zelfs 350Z, GTR of Patrol.

Formula e

Geen succes

Helaas heeft “Smell My Dust,” ondanks zijn verrassende samenstelling, geen geluk gebracht aan de Nissan-coureurs, aangezien Oliver Rowland en Sacha Fenestraz respectievelijk op de 10e en 14e plaats eindigden in de E-prix.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon