Autosport

Ingenieur toont actieve voorruit voor F1-bolides

Ingenieur Enrique Scalabroni toont een alternatief voor de veiligheidssystemen die in de F1 worden bestudeerd: de Halo en de Aeroscreen. Motor1 onthulde zijn concept, de Active Windscreen. Het bestaat uit twee mobiele elementen die de piloot bij een crash beschermen.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 16 sep. 2016 | Leestijd: 1 min

De eerste wordt op de body voor de piloot geplaatst. Dit element kan zich in 2 milliseconden oprichten en beschermt de piloot voor rondvliegende objecten. Dit kan zowel manueel als via sensoren worden geactiveerd. Dat geldt ook voor het tweede beschermingssysteem dat boven het hoofd van de piloot wordt ingebouwd.

De ingenieur – die voorheen bij Williams en Ferrari werkte – is op zoek naar fondsen en toonde zijn project al aan enkele bekende namen in de F1 zoals Charlie Whiting, Bernie Ecclestone en Christian Horner maar die hebben er voorlopig niets mee gedaan.

Advertentie – lees hieronder verder

Lees ook:

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon