Qua design lijkt deze C5 Aircross als twee druppels water op de auto die nu al in Azië wordt verkocht. Hij behoudt dus de fameuze koetswerkbeschermers onderaan de flanken, hoewel de C3 Aircross het bij ons zonder deze «Airbumps» moet stellen. Ook het interieur is vergelijkbaar, maar het wordt net iets beter afgewerkt met fraaiere materialen om te voldoen aan de hoge verwachtingen van de Europese consument.

Net zoals de nieuwe C4 Cactus, moet ook deze C5 Aircross aanknopen met het typische Citroën-comfort, want hij heeft eveneens recht op de Progressive hydraulic cussions (progressieve hydraulische dempmodules, nvdr). Qua uitrusting is dit één van de beste leerlingen in zijn segment, vooral ook omdat hij over een semi-autonome rijfunctie voor de snelweg beschikt, naast 20 andere rijhulpsystemen.

Citroën geeft ook aan dat dit één van de meest modulaire SUV’s van zijn segment is, dankzij de drie individuele stoelen achteraan die op een rail kunnen worden verschoven, waardoor de kofferinhoud varieert van 580 tot 720 liter. Bij de lancering zullen 5 motorisaties beschikbaar zijn. Het gaat om twee benzinemotoren (PureTech 130 S&S BVM6 en PureTech 180 S&S EAT8) en drie diesels (BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8 en BlueHDi 180 S&S EAT8). Een jaar na de lancering volgt bovendien een plug-in hybride motorisatie.