Tweedehands BMW modellen
Tweedehands BMW
BMW X5 3.0AS xDrive45e M Pack/Laser/Soft close/Pano/ACC/Heat pack
€ 59.999
Tweedehands - Hybride - 51.000 km
Professionele verkoper
8000 Brugge
BMW i3 94Ah
€ 19.950
Tweedehands - Elektrisch - 65.262 km
Professionele verkoper
2870 Puurs
BMW i4 eDrive40 M Sport
€ 58.900
Tweedehands - Elektrisch - 18.150 km
Professionele verkoper
8800 Roeselare
BMW iX iX xDrive 50
€ 96.900
Tweedehands - Elektrisch - 25.921 km
Professionele verkoper
8792 Waregem (Desselgem)
BMW 320 Touring D M-pack FK75525
€ 36.995
Tweedehands - Diesel - 16.100 km
Professionele verkoper
9080 Lochristi
BMW SERIE 3 COUPE 316
€ 3.500
Tweedehands - Benzine - 177.500 km
Particuliere verkoper
1000 Bruxelles-ville
BMW 220 Coupé 220i Coupé
€ 40.900
Tweedehands - Benzine - 10.222 km
Professionele verkoper
8792 Waregem (Desselgem)
BMW 420 Cabrio 420i Cabrio
€ 47.500
Tweedehands - Benzine - 23.514 km
Professionele verkoper
8700 Tielt
BMW 116 hatch Hatch
€ 28.990
Tweedehands - Diesel - 15.611 km
Professionele verkoper
4684 Haccourt
BMW 118 hatch Hatch
€ 37.490
Tweedehands - Benzine - 24.857 km
Professionele verkoper
4684 Haccourt
BMW i4 eDrive40 M Sport Pack
€ 61.900
Tweedehands - Elektrisch - 12.098 km
Professionele verkoper
2870 Puurs
BMW 420 Gran Coupé 420d Gran Coupé Model M Sport
€ 42.950
Tweedehands - Diesel - 29.570 km
Professionele verkoper
1090 Jette
BMW X3 x Drive 20d
€ 49.880
Tweedehands - Diesel - 20.700 km
Professionele verkoper
4684 Haccourt
BMW X5 xDrive 45e Xline
€ 73.900
Tweedehands - Hybride - 13.725 km
Professionele verkoper
2870 Puurs
BMW 218 218iA
€ 15.990
Tweedehands - Benzine - 117.920 km
Professionele verkoper
7100 Haine-St-Paul
BMW Z3 1.9i Roadster 1 prop✅ 59.000 kms✅ Cuir✅ 10/1996 ✅1 prop✅
€ 14.950
Tweedehands - Benzine - 59.000 km
Professionele verkoper
1800 Vilvoorde
BMW 330 Berline e
€ 44.900
Tweedehands - Hybride - 26.000 km
Professionele verkoper
9200 Dendermonde
BMW Serie 2 218 M-Pakket
€ 32.900
Tweedehands - Benzine - 30.129 km
Professionele verkoper
9990 Maldegem
BMW i4 Individual
€ 63.500
Tweedehands - Elektrisch - 8.522 km
Professionele verkoper
9620 Zottegem
BMW i4 M50 Full !
€ 82.500
Tweedehands - Elektrisch - 12.967 km
Professionele verkoper
3191 Boortmeerbeek
BMW 330 Touring M SPORT HYBRIDE 20i
€ 41.500
Tweedehands - Hybride - 19.300 km
Professionele verkoper
8511 Aalbeke
Nieuwe BMW
BMW, waarvan het acroniem staat voor Beierse Motorfabrieken, is een Duitse autofabrikant, opgericht in 1916 door twee luchtvaartingenieurs: Karl Friedrich en Gustav Otto. Vandaag de dag staat het merk wereldwijd bekend om zijn top-of-the-range sportwagen– en motormodellen.
BMW’s begin: van schroef tot stuurwiel
In 1916 besloten Karl Friedrich en Gustav Otto om hun twee bedrijven, die gespecialiseerd waren in het ontwerpen van vliegtuigmotoren, te fuseren. BMW’s lot leek voorbestemd, maar het einde van de oorlog en het Verdrag van Versailles zouden de plannen van de twee luchtvaartingenieurs danig in de war brengen. Omwille van beperkingen op de luchtvaart, moet BMW noodgedwongen andere paden bewandelen.
Max Friz, een medewerker van de twee mannen, stelt vervolgens voor om het bedrijf te oriënteren op tweewielers. Hij was gepassioneerd door motorfietsen en snelheid en ontwierp verschillende modellen die het merk al snel beroemd maakten.
Op basis van dit succes besloot BMW om auto’s te gaan ontwerpen. Er worden verschillende prototypes gebouwd, maar er worden geen concrete projecten ontwikkeld. Het merk heeft noch de middelen noch de kennis om dat te doen. Om deze tekortkomingen te compenseren, trakteert BMW zichzelf op een modelwagenlicentie van het merk Dixi. Het bedrijf is niet erg winstgevend, maar zo heeft de fabrikant wel de nodige middelen om zijn eigen voertuigen te ontwerpen.
In 1935 introduceerde BMW officieel zijn eerste sportwagen. De 315.1 Sport bereikt 120 km/u dankzij de 1,5-liter V6-motor met 3 carburatoren. Drie jaar later heeft BMW geschiedenis geschreven met zijn 328, die een recordsnelheid van 150 km/u kan bereiken.
BMW stort in, bouwt opnieuw op en ontwikkelt
Na de Tweede Wereldoorlog verkeerde BMW in een kritieke situatie. De fabrieken werden ontmanteld en het gereedschap in beslag genomen. Bovendien waren de geallieerden tegen de hervatting van de autoproductie.
In 1951 verwelkomde BMW een nieuwe manager en bankier: Hanns Gewening. Hij financiert verschillende projecten voor luxe auto’s die echter niet zo succesvol bleken als verwacht. BMW staat op het punt failliet te gaan en gaat opnieuw over tot de aankoop van een commerciële licentie. De BMW Isetta verkocht meer dan 100.000 exemplaren en redde het bedrijf.
In 1960 nam het merk, sterker door zijn eerder gemaakte fouten, een nieuwe positie in zijn sector in met meer betaalbare en populaire voertuigen. Het is het begin van het “Die Newe Klasse”-tijdperk, de nieuwe klasse. In 1961 presenteerde het merk de BMW 1500 op het autosalon van Frankfurt. Dit commerciële succes wordt op de voet gevolgd door de BMW 1600 en daarna de BMW 1700. Als bewijs van zijn goede financiële gezondheid, kocht BMW in 1966 Glass terug.
Vanaf de jaren zeventig neemt de autoproductie van het bedrijf een hoge vlucht en bedraagt de output meer dan 100.000 exemplaren per jaar. Het was in die periode dat BMW besloot de beroemde Motorsport-afdeling op te richten, waaruit vele mythische sportwagens, waaronder de Turbo BMW uit 2002, zouden ontstaan.
Tussen de jaren zeventig en tachtig bevestigde het merk zijn imago als fabrikant van sport- en hoogwaardige voertuigen. De commerciële successen van de E24-coupé en de eerste BMW 7 Serie Sedan zijn hierbij van bijzonder belang.
Tegenwoordig is het merk een van de meest innovatieve autofabrikanten op de markt. Op technologisch, mechanisch of zelfs ecologisch gebied is het propellermerk een van de absolute referenties.