Ford cover

Nieuwe Ford

Feel the difference

Vind een nieuwe Ford op Gocar.be uit het grootste aanbod nieuwe wagens in voorraad bij Belgische verdelers. Kies tussen de vele Ford-modellen die op Gocar.be te koop worden aangeboden en neem contact op met een handelaar. Een nieuwe Ford kopen, is kiezen voor een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding en het verschil voelen. Op Gocar.be vindt u niet alleen de ruimste keuze van nieuwe Fords in België, maar ook voor de laagste prijs. Kies uw type Ford en de brandstof naar keuze.

Nieuwe Ford

Ford Kuga
Ford Kuga

Ford Kuga

€ 32.995

€ 39.825

Nieuw - Benzine - 10 km

Professionele verkoper

8830 Hooglede

Ford Kuga
Ford Kuga

Ford Kuga

€ 33.495

€ 39.825

Nieuw - Benzine - 10 km

Professionele verkoper

8830 Hooglede

Ford Kuga
Ford Kuga

Ford Kuga

€ 36.995

€ 43.280

Nieuw - Hybride - Benzine - 10 km

Professionele verkoper

8830 Hooglede

Ford Kuga
Ford Kuga

Ford Kuga

€ 36.995

€ 43.280

Nieuw - Hybride - Benzine - 10 km

Professionele verkoper

8830 Hooglede

Ford Fiesta
Ford Fiesta EcoBoost Titanium

Ford Fiesta EcoBoost Titanium

€ 18.600

Nieuw - Benzine - 30 km

Professionele verkoper

1745 Opwijk

Ford Puma
Ford Puma 1.0 ECOBOOST 125 PK

Ford Puma 1.0 ECOBOOST 125 PK

€ 22.900

Nieuw - Benzine - 10 km

Professionele verkoper

1745 Opwijk

Ford Focus
Ford Focus EcoBoost mHEV Active X AUT

Ford Focus EcoBoost mHEV Active X AUT

€ 29.810

Nieuw - Benzine - 5 km

Professionele verkoper

1745 Opwijk

Ford EcoSport
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125cv Titanium APPLECARPLAY / PDC AR / JA 17"

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125cv Titanium APPLECARPLAY / PDC AR / JA 17"

€ 21.998

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

5100 Naninne

Ford Kuga
Ford Kuga 1.5 Ecoboost Titanium

Ford Kuga 1.5 Ecoboost Titanium

€ 29.599

Nieuw - Benzine - 15 km

Professionele verkoper

2880 Bornem

Ford Puma
Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

€ 24.750

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

€ 26.202

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

€ 25.597

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

Ford Puma Titanium 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

€ 27.019

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

€ 25.718

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

€ 27.170

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

€ 26.595

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

Ford Puma ST-Line 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

€ 27.926

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 125PS

€ 26.777

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 155PS

€ 27.593

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost 125PS Autom.

€ 28.229

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Ford Puma
Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

Ford Puma ST-Line X 1,0 Ecoboost mHEV 155PS Autom.

€ 29.015

Nieuw - Benzine - 0 km

Professionele verkoper

4780 SAINT-VITH

Nieuw Ford

De Ford Motor Company, opgericht in 1903 door de Amerikaanse industrieel Henry Ford in Dearborn, Michigan, werd al snel een referentie onder de multinationale autobedrijven. Hoewel deze autofabrikant sinds 1956 genoteerd is aan de New York Stock Exchange, is de Ford-familie altijd aan het roer gebleven; Bill Ford, de achterkleinzoon van de oprichter, is voorzitter van de Raad van Bestuur, terwijl Jim Hackett fungeert als CEO. Tegenwoordig is Ford de op een na grootste Amerikaanse fabrikant na General Motors en de vijfde grootste ter wereld, met Toyota, Volkswagen en Hyundai-Kia als koplopers.

In het begin van de 20e eeuw was Ford met de opening van de eerste mobiele productielijn in de fabriek in Dearborn een echte pionier op logistiek vlak. Deze organisatie van het werk aan een keten, die de mogelijke productievolumes vermenigvuldigt door elke werknemer een gespecialiseerde taak toe te wijzen, wordt vervolgens gekwalificeerd als “Fordisme” of “Taylorisme”. Het wordt ook sterk geassocieerd met de bouw van het mythische Ford Model T, waarvan er vanaf 1908 gedurende bijna 20 jaar miljoenen exemplaren verkocht werden. Ford was een betekenisvolle multinational en speelde een sleutelrol in de civiele en militaire industrie van de Sovjet-Unie en vervolgens in die van Duitsland, zowel voor als tijdens de Tweede Wereldoorlog. De welvaart van de fabrikant in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, voortvloeiend uit het succes van modellen zoals de Ford Mustang, stelde hem in staat een fundamenteel onderzoekslaboratorium te financieren dat een doorbraak in supergeleiders zou maken. Ford stond toen, in 1956, al ver op het gebied van passagiersveiligheid met optionele veiligheidsgordels vooraan (en, zeer zeldzaam voor die tijd, ook achteraan). Vanaf 1957 behoorde ook een kinderslot op de portieren tot de mogelijkheden.

Na een mindere periode in het begin van de jaren 70, heeft het merk Ford zich in de jaren 80 opnieuw uitgevonden. Het biedt een groot aantal modellen te koop aan waarvan het moderne imago door de consument uitermate gewaardeerd wordt. Zo zijn er de Amerikaanse Ford Escort (de voorganger van de Ford Focus), de Ford Sierra en de Ford Fiesta. In de jaren 90 bereikte Ford de top, mede dankzij de lage benzinekosten, die de consumentenmarkt een impuls gaven. Ford verwierf vervolgens de Britse fabrikanten Jaguar en Land Rover en het Zweedse Volvo, alvorens deze opnieuw te verkopen na de crisis van 2008, toen Ford net geen faillissement aanvroeg. Jaguar en Land Rover werden overgenomen door de Indiase reus Tata Motors en Volvo Cars kwam in handen van het Chinese Geely.

In de afgelopen tien jaar heeft Ford zijn bedrijf geherstructureerd om zijn modellen aan te passen aan de vraag van de verschillende consumentenmarkten. Eerder probeerde het zijn merkimago wereldwijd te standaardiseren. Deze nieuwe strategie komt ook tot uiting in de antwoorden van Ford op de voorstellen van de concurrentie; soms in de richting van vrij eenvoudige, in massa geproduceerde modellen, soms in de richting van hightech prestigemodellen. Het huidige bestuur heeft de Ford Smart Mobility-divisie opgericht om carpoolingoplossingen voor werknemers te testen om de operationele kosten te drukken, maar ook om start-ups van zelfrijdende auto’s te financieren om de doorbraak van digitale giganten zoals Google in de Amerikaanse auto-industrie het hoofd te bieden.

Nieuwe Ford galerij

Laatste Ford nieuws