Stennis schoppen in de luxeklasse? Dat lukte de vorige DS 9 maar ondermaats. Dus gooit DS het met zijn nieuw vlaggenschip, N°8, over een compleet andere boeg: een uitgesproken cross-overlook, een volledig elektrische aandrijving én een vleugje presidentiële allure. Veranderde niet: de ambitie om de Duitsers het vuur aan de schenen te leggen. Maar de zwoele naam alleen zal het niet trekken …
Testdrives
Al jaren aangekondigd, maar nu eindelijk realiteit: de grote elektrische SUV van Volvo is er. Het is de eerste écht grote, volledig elektrische SUV van het merk en hij pakt uit met een indrukwekkend technologisch arsenaal om de concurrentie te overtreffen. Maar wat is het eindresultaat?
Met de S5 EV probeert MG het succesrecept van de populaire MG ZS EV in een moderner, efficiënter jasje te steken. Deze volledig elektrische SUV is ontworpen voor automobilisten die op zoek zijn naar een betrouwbaar, betaalbaar elektrisch alternatief – en voor wie mobiliteit vooral een praktische aangelegenheid is.
Minder rijbereik, hogere oplaadkosten, langere pauzes: dakkoffers zijn voer voor discussie bij automobilisten die elektrisch rijden. Op initiatief van Auto5 testte Gocar.be het werkelijke effect van deze accessoires tijdens een snelwegrit. Een grondige test, drie scenario’s en één duidelijke conclusie: je vertrekt beter goed geïnformeerd.
De grote SUV van Skoda, de Kodiaq, werd helemaal vernieuwd. Technisch dan toch. Qua concept blijft de evolutie eerder voorzichtig: hij is luxueuzer, maar blijft uitpakken met een buitengewone ruimte en functionaliteit. Zo ontpopt hij zich tot een soort erfgenaam van de verdwenen monovolumes. En dat is zeker geen slechte zaak.
De kleine SUV van Alfa Romeo, die eerst ‘Milano’ heette maar al snel werd omgedoopt tot ‘Junior’, is nu beschikbaar met een 1.2-benzinemotor met milde hybridetechnologie. Kan deze instapversie de eerder bescheiden verkoopcijfers van het Italiaanse merk opkrikken? Wij zochten het uit.