Garage Geeraerts in Lennik: een rijke historie
In 1959 gaat André Geeraerts op 20-jarige leeftijd aan de slag als mechanieker in de Ford-garage gevestigd op het kruispunt van Eizeringen.
November 1971... Twee mannen blijven niet bij de pakken zitten na het faillissement van hun werkgever. Albert De Groodt (toenmalige verkoper) en André Geeraerts (toenmalige meestergast) beslissen om samen met Robert De Groodt (broer van) de pvba De Groodt & Geeraerts op te richten. Januari 1972 wordt er officieel gestart. Hiermee werd de basis gelegd voor wat een langdurige samenwerking zou blijken.
Een vertrouwd beeld op het kruispunt in Eizeringen
In deze beginjaren kon, mede door het succes van de Capri, reeds vrij snel overgegaan worden tot de bouw van een nieuwe showroom in 1976. Deze uitbreiding was noodzakelijk om alle modellen tentoon te stellen. Dit nam echter niet weg dat er zich in tussentijd een belangrijke wijziging heeft voorgedaan.
In 1992 beslisten Albert en Robert De Groodt zich uit de zaken terug te trekken en gaven zo aan André Geeraerts de mogelijkheid de garage alleen verder te zetten."Het was geen gemakkelijke beslissing", aldus André. “Gelukkig waren mijn twee oudste zonen Marc en Paul net afgestudeerd en zagen zij het wel zitten om samen met mij de zaak verder te zetten." Marc nam de verkoop en het personeelsbeleid voor zich terwijl Paul zich ontfermde over het IT-gebeuren en de administratie.
In 1995 kwam ook de jongste zoon Geert de gelederen vervoegen, die inmiddels de leiding over de werkplaats heeft. Zo hebben de drie broers elk hun eigen departement.
Persoonlijk contact met de klant
De klanten konden blijven rekenen op de vertrouwde service, aangezien het volledige personeel werd overgenomen in de nieuwe NV. In het jaar 2000 werd dan de huidige naam "Garage Geeraerts NV" officieel gemaakt. De garage is na meer dan 45 jaar uitgegroeid tot een bedrijf met 28 personeelsleden en ongeveer 6.000 klanten. Als we André vragen naar de reden voor dit succes, antwoordt hij dadelijk: "De service. Wij beschikken over zeer ervaren personeel, en niettegenstaande de groei die we gekend hebben, blijven we ook veel belang hechten aan het persoonlijk contact met de klant. Naast verschillende grote en kleine bedrijven, zijn het vooral de particuliere klanten die de brede basis vormen voor ons klantenbestand. De mondelinge reclame waar deze mensen voor zorgen is onbetaalbaar. Daarbovenop beschikken we met Ford over grote troeven om onze klanten een wagen aan te bieden met een zeer sterke prijs/kwaliteitverhouding."
Een laatste grote verandering kwam er in 2006. De toonzaal uit 1976 maakte plaats voor een complex van 3 toonzalen met een totale oppervlakte van 1.200 m², waaronder een bedrijfsvoertuigencenter met de Ford Transit in een hoofdrol.
Maar na al die jaren ligt de nadruk nog steeds op de klantentevredenheid, met verschillende Europese prijzen in de trofeeënkast. Want nog steeds maakt de service het verschil!!!