“Onze Mokka is een bestseller. Het is een karaktervolle auto die opvalt in de massa. Precies daarom hebben we zijn eigentijdse design voorzichtig aangescherpt met de nieuwe Opel Blitz en grafische elementen. De grootste verandering vind je in het interieur”, aldus Florian Huettl, CEO van Opel. Toegegeven, de verschillen tussen de oude en de nieuwe Mokka zijn zeer klein.
De voor- en achterbumpers zijn herzien, net als de lichtsignaturen en de velgen. De brede strook aan de voorkant – door Opel ‘Vizor’ gedoopt – bevat het nieuwe merklogo, dat visueel lichter is. Dat is ongeveer alles wat er verandert aan deze auto, die nog maar drie jaar geleden op de markt kwam en eigenlijk nog geen rimpels vertoonde.
Infotainment met AI
Binnenin zien we een nieuw stuurwiel en een middenconsole die bijna geen fysieke bedieningsknoppen meer heeft. Het standaard breedbeeldscherm is gegroeid omvat nu twee schermen met een diameter van 10 duim.
Advertentie – lees hieronder verder
Met deze facelift krijgt de Mokka een nieuwe generatie infotainmentsysteem waarvan de spraakassistent werkt met kunstmatige intelligentie van GPT Chat en de meest voorkomende vragen van gebruikers kan beantwoorden.
Drie motorisaties
De Mokka kost minstens 25.800 euro en is verkrijgbaar in twee uitrustingsniveaus (Edition en GS) en met drie aandrijflijnen. Voor benzinerijders zijn er de 1.2 met 136 pk en de 1.2 mild hybrid 48 volt (gecombineerd met een geëlektrificeerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling).
Tot slot is de Mokka ook verkrijgbaar in een volledig elektrische versie (36.490 euro) met een 156 pk sterke elektromotor en een batterij van 54 kWh. Die biedt een rijbereik van 403 km (WLTP).
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be