Maxime Hérion, geboren in Luik in het begin van de jaren ‘80 (de slechtste periode voor auto's volgens hem), is altijd al gepassioneerd geweest door auto's. Hij speelde graag met zijn miniatuurtjes van Majorette en Matchbox, maar was vooral aangetrokken door Ferrari's. In zijn vroege tienerjaren sleurde hij zijn vader mee in zijn passie en samen bliezen ze een Triumph TR6 uit 1969 nieuw leven in. In de ban van de autopers, begon Maxime communicatie te studeren met de bedoeling journalist te worden. Na dit beroep gedurende verschillende jaren te hebben uitgeoefend, nam hij een pauze en werkte hij in de afdeling naverkoop bij verschillende dealers. Pas in 2018 keerde hij terug naar zijn eerste liefde en sloot hij zich aan bij het Gocar.be-team. Maxime is gek op alles wat rolt en bezeten door stedelijke mobiliteit. Bovenal vertoont hij een grote interesse in autogeschiedenis.

Maxime Hérion
Journalist
Artikelen geschreven door Maxime Hérion
Snel, robuust en bijzonder veelzijdig: de Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione was begin jaren zeventig het absolute strijdwapen van Enzo Ferrari. Eén van de vijftien officiële ‘fabrieksexemplaren’ wordt binnenkort geveild door RM Sotheby’s en dat belooft miljoenen op te brengen.
16 juni 2025
4 min
Maxime Hérion
De nieuwe invoerder van Maserati is zeker geen onbekende. Het gaat om D’Ieteren Luxury Performance, een afdeling van het Belgische familiebedrijf dat ook Porsche, Lamborghini, Bentley, Bugatti en Rimac verdeelt in België. We spraken met Eric Cortois, CEO van D’Ieteren Luxury Performance, om meer te weten te komen over de toekomstplannen van het merk in ons land.
8 juni 2025
3 min
Maxime Hérion