Sinds zijn tweede generatie had de Skoda Kodiaq geen sportieve RS-versie meer. Dat is nu rechtgezet, want het Tsjechische merk uit de Volkswagen-groep heeft zojuist de nieuwe RS-versie van zijn SUV gepresenteerd. Logischerwijs gebruikt hij dezelfde aandrijflijn als de Octavia RS.
Het gaat om de 2.0 TSI EVO, een viercilinder turbomotor die 265 pk en 400 Nm ontwikkelt, waarmee hij in 6,3 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en een topsnelheid van 231 km/u haalt. De Kodiaq RS is uitgerust met vierwielaandrijving en een zeventraps DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Sportief uiterlijk
Net als de andere modellen in het RS-gamma krijgt de Kodiaq RS een speciale esthetische behandeling, met hertekende bumpers, enkele glanzend zwarte elementen, een dubbele uitlaat, 20-duimsvelgen en specifieke logo’s om hem te onderscheiden van de andere Kodiaq-versies.
Advertentie – lees hieronder verder
Ook het interieur werd aangepast, met beter omsluitende stoelen, een sportstuur met drie spaken en specifieke details voor deze RS-versie, zoals de stalen pedalen en de volledig zwarte dakbekleding. Optioneel is de Kodiaq RS verkrijgbaar met zeven zitplaatsen. Liefhebbers van mooi geluid zullen het Canton-audiosysteem op prijs stellen.
Veel uitrusting
Standaard is de Kodiaq RS uitgerust met een Virtual Cockpit (10 duim) en een centraal scherm (13 duim). De voorzetels zijn elektrisch verstelbaar en hebben een geheugeninstelling. Ze zijn ook verwarmd, net als de achterbank. Met het RS Suite-pakket zijn ze bekleed met suède en kunstleder en geventileerd.
Matrix-led-koplampen zijn ook standaard, net als het systeem om de deuren te openen en sluiten wanneer de bestuurder nadert en de adaptieve ophanging DCC+, die zes verschillende standen biedt: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual en Snow. De prijs van de Kodiaq RS is nog niet bekendgemaakt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be