Vanaf het seizoen 2026 geldt een nieuwe technische reglementering in de Formule 1, waarbij de focus nog meer ligt op de elektrische component van de hybride aandrijving en er ook op synthetische brandstof wordt gereden. Zo’n reglementswijziging is het ideale moment voor nieuwkomers om in te stappen. En dat zal ook gebeuren. Ford en Audi kondigden hun engagement al aan en zijn intussen met de voorbereidingen van hun F1-deelname gestart.
F1 Power made in Germany
Audi toonde zopas de eerste resultaten van zijn F1-project met de onthulling van een heuse F1-bolide op het autosalon van Shanghai door CEO Markus Duesmann. Hij gaf op de persconferentie meer inzicht in de huidige voortgang van het project dat de naam ‘F1 Power made in Germany’ kreeg: “Autosport is een integraal onderdeel van ons DNA. We zijn ervan overtuigd dat ons Formule 1-engagement de sportieve focus van Audi zal versterken. Bovendien vergroot dit racekampioenschap voortdurend haar wereldwijde bereik, vooral onder jonge doelgroepen en in onze belangrijkste afzetmarkt: China.”
Advertentie – lees hieronder verder
Samen met Sauber
De in China onthulde wagen is nog een showcar om het F1-project tastbaar te kunnen voorstellen. Met deze bolide werd nog niet gereden, maar de ontwikkeling ging wel al van start verklaarde Markus Duesmann: “In de lopende ontwerpfase van de krachtbron wordt vandaag de basis gelegd van onze aandrijflijn voor 2026. We hechten veel belang aan detailwerk, bijvoorbeeld op het vlak van materialen en productietechnologieën, en richten ons ook op aspecten zoals het energiebeheer van de hybride aandrijflijn. Efficiëntie is immers een belangrijke succesfactor voor de Formule 1 en de mobiliteit van de toekomst. Deze benaderingen zullen beide universums dus ten goede komen”
Voor dit F1-project gaat Audi in zee met Sauber, het team dat momenteel nog de kleuren van Alfa Romeo voert en in 2026 de allereerste F1 Audi zal runnen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be