De Ferrari Challenge begint aan zijn 32e seizoen en de nieuwe Ferrari 296 Challenge is het negende model van het Italiaanse sportwagenmerk waarmee de piloten van de meest exclusieve merkencup ter wereld de strijd aangaan op de circuits.
Deze bolide is afgeleid van de Ferrari 296 GTB en kenmerkt zich door grondige wijzigingen aan de aandrijving, de aerodynamica en de handling. De 296 Challenge is bovendien de allereerste auto in deze cup die wordt aangedreven door een V6-motor, want alle voorgaande modellen in deze serie waren voorzien van V8-motoren. De grootste verandering ten opzichte van de 296 GTB is dat, net als bij de 296 GT3, de hybride aandrijflijn is verwijderd om gewicht te besparen, terwijl het vermogen is verhoogd naar 700 pk. Dit resulteert in een specifiek vermogen van 234 pk/l, wat een nieuwe maatstaf vormt in dit segment.
Twee seconden sneller per ronde
Op het gebied van aerodynamica maakt de racewagen gebruik van oplossingen die zijn afgeleid van de 296 GT3 en die nog verder zijn doorontwikkeld om meer downforce op te leveren. Verder werd het remsysteem ook volledig opnieuw ontworpen en maakt gebruik van de nieuwe CCM-R PLUS-remschijven. Samen met de circuit-specifieke evolutie van het ABS EVO Track-systeem wordt een zeer consistent en hoogstaand remvermogen verzekerd. Hiermee is de 296 Challenge per ronde twee seconden sneller op het circuit van Mugello dan zijn voorganger, de 488 Challenge Evo.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be