Concreet krijgen de DS3’s zowel vooraan als achteraan een nieuwe lijn. Ze krijgen lichtblokken die leds en xenons combineren, maar ook lopende richtingaanwijzers waarbij de oranje diodes sequentieel oplichten.
Het interieur van de DS3’s wordt verrijkt met een nieuw instrumentenpaneel met lasergravure, evenals een zeefdruk op de zijruiten achteraan. Als optie worden ook de nieuwe interieurbekleding en de nieuwe koetswerkkleur ‘Parelmoer’ voorgesteld.
Advertentie – lees hieronder verder
Wat de veiligheid betreft werd de ophanging van de DS3’s herzien en verbeterd. We zijn eveneens opgetogen met het feit dat Citroën nu ook het automatisch remsysteem voor in de stad introduceert. Dit systeem, Active City Brake, voorkomt botsingen door automatisch te remmen wanneer de wagen niet meer dan 30 km/h rijdt.
De motoren voldoen ondertussen aan de Euro 6-normen. Dieselliefhebbers kunnen rekenen op de BlueHDi 100 en 120. Terwijl we bij de benzinemotoren de keuze krijgen uit de THP (van 155 en 207 pk) en een driecilinder met 82 pk die gekoppeld is aan een grobotiseerde vijfbak.
En u? Wat vindt u van deze DS3’s? Nog altijd even aantrekkelijk?
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be