F1-piloten lopen vaak nogal opzichtig te pronken met hun dure en exclusieve uurwerken. Dit is niet alleen voor de show, maar evenzeer om de publiciteit te verzorgen voor de horlogemerken die hen sponsoren. Zo is Richard Mille de sponsor van het Ferrari F1-team en daardoor krijgen Charles Leclerc en Carlos Sainz zo’n duur klokje aan hun pols.
Gepersonaliseerde Richard Mille 67-02
Maar dat houdt ook de nodige risico’s in, zoals de Monegask recent mocht ondervinden. Charles Leclerc was met enkele vrienden gezellig in een restaurant gaan eten in het Italiaanse Viareggio, in Toscane. Toen hij de zaak verliet, vroeg een fan om een selfie te maken. Maar tegelijk slaagde die erin zijn gepersonaliseerde Richard Mille 67-02 ter waarde van ruim 300.000 euro van zijn pols te rukken.
Toen Leclerc dat merkte was de dief al verdwenen in de mensenmassa die zich in de straat had verzameld om een glimp op te vangen van de WK-puntenleider. De politie werd verwittigd, maar ook die vond geen spoor meer van de dief of het dure uurwerk.
Advertentie – lees hieronder verder
Ook bij ons horlogediefstallen
Pronken met dure uurwerken houdt inderdaad risico’s in, want recent werd ook bouwpromotor Bart Versluys in Oostende overvallen en beroofd van zijn Richard Mille horloge van eveneens ruim 300.000 euro. Waarschijnlijk worden deze exclusieve uurwerken verhandeld op de zwarte markt en verdwijnen ze in een privécollectie.
Volgend weekend wordt in Italië de Grote Prijs Formule 1 van Emilia-Romagna verreden. We zijn benieuwd of sponsor Richard Mille tegen dan Charles Leclerc al een nieuw horloge bezorgd zal hebben.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be