PORSCHE Autre

Traktor Super 308N

Partagez ce véhicule

25.000 €
T.V.A. incluse
Etat
Occasion
Kilométrage
10 km
Boite de vitesse
Manuelle
Première immat.
01/1958
Carburant
Classe d'émission
-
Porsche logo

Description

 

Parchtige Exemplaar,

Volledig in detail gerenoveerd 

- Aangedreven door een luchtgekoelde, viertakt, 2466cc, driecilinder diesel- Onlangs voltooide, totale restauratie - Gelakt in een Porsche auto-kwaliteit afwerking en gedetailleerd tot een showstandaard- Dit is een prachtig stukje Porsche geschiedenis, en uiterst begeerlijk.  Na periodes bij de bedrijven Austro-Daimler, Mercedes-Benz en Steyr, die allemaal enorm profiteerden van zijn monumentale technische bekwaamheid, richtte Dr. Ferdinand Porsche op 25 april 1931 zijn eigen ontwerpbureau op in Stuttgart. Dr. Ing. F Porsches meest gevierde product uit de jaren dertig was uiteraard Hitlers Volksauto - de Volkswagen - maar het bedrijf was ook op andere terreinen actief, letterlijk in het geval van zijn tractorproject. Voacute;oacute;r de Tweede Wereldoorlog werden verschillende prototypes gebouwd, waarvan de eerste werden aangedreven door benzinemotoren, voordat Dr. Porsche overging op dieselmotoren en uiteindelijk een serie luchtgekoelde eacute;eacute;n-, twee-, drie- en viercilindermotoren ontwikkelde, varieuml;rend in vermogen van 14 tot 55 pk. Zoals alles uit de vruchtbare verbeeldingskracht van Dr. Porsche hadden de tractoren weinig te danken aan conventies en veel aan creativiteit, verbeeldingskracht en efficieuml;ntie. Een ongebruikelijk kenmerk van het aandrijfsysteem van Porsche was de hydraulische koppeling tussen de motor en de versnellingsbak, waardoor soepel schakelen zonder koppeling mogelijk was, waardoor de slijtage van de transmissiecomponenten werd verminderd en de bonus eenvoudig te gebruiken en te onderhouden was door ongecompliceerde boeren. Na het einde van de oorlog mocht Porsche geen eigen tractoren produceren en mochten alleen bedrijven die voacute;oacute;r en tijdens de oorlog tractoren maakten, doorgaan, waardoor Porsche zijn ontwerpen in licentie moest geven aan andere fabrikanten. Er werden overeenkomsten gesloten met twee bedrijven, Allgaier GmbH in Duitsland en Hofherr Schrantz in Oostenrijk, en vervolgens diversifieerde Mannesmann AG in 1954 naar de tractorproductie door de rechten op de motor van Porsche en het tractorontwerp van Allgaier te verwerven, en richtte Porsche-Diesel Motorenbau GmbH op. heb de sportwagen van tractoren! Porsche lanceerde de Super N 308 als een geavanceerd voertuig voor middelgrote tot grote boerderijen in 1957. Uiteraard behield hij de typische Porsche-look: rode lak en een strakke, schuine motorkap. Hier aangeboden een volledig gerestaureerde Porsche 308 Super uit 1958, aangedreven door een luchtgekoelde viertakt, 2466cc, driecilinder dieselmotor en nu prachtig afgewerkt in rood en cregrave;me. 

 

 

 

 

 

Données générales
  • Occasion
  • Non
  • Porsche
  • Autre
  • nd
  • Minibus
  • nd
  • nd
  • nd
  • nd
  • nd
  • Non
Historique du véhicule
  • 10 km
  • 01/1958
  • nd
  • nd
  • nd
  • Non
Caractéristiques techniques
  • Manuelle
  • 5
  • 38 CH
  • 28 KW
  • 2466
  • nd
  • nd
Consommation énergetique
  • nd
  • nd
  • Diesel
Esthétiques
  • Rouge
  • nd
  • nd
  • nd
Équipements

Pas de données disponibles

Intéressé par ce véhicule ?
Agissez vite avant qu'il ne soit vendu !
Fixer un rendez-vous
Prendre rendez-vous pour voir ce véhicule.
Questions
Poser vos questions sur ce véhicule par email.
Disponibilité
Vérifier la disponibilité de ce véhicule.

Acheteur ?
Exigez votre Car-Pass auprès du vendeur !

Vendeur ?
N’oubliez pas de remettre le Car-Pass au moment de la vente de votre véhicule.

C’est un document légal et obligatoire. Pour plus d’infos