BMW nummer 1 in premiumsegment

Het gaat premiummerken in ons land duidelijk voor de wind. Als we de inschrijvingen van nieuwe voertuigen bekijken, valt op dat er heel wat 'dure' merken in de top 10 van de best verkopende merken zitten. In 2016 stond Mercedes nog op de eerste plaats van de best verkopende premiummerken, maar het voorbije jaar nam BMW de fakkel weer over.

Wereldwijd werden meer dan 2,4 miljoen nieuwe BMW's verkocht, wat een stijging is met 4,1 procent. De constructeur geeft ook aan dat dit het zeven opeenvolgende jaar waarin een uitgesproken groei werd opgetekend. Opvallend is ook dat het voornamelijk duurdere modellen zijn die de sterkmakers zijn. Zo werden fraaie resultaten geboekt bij de vierwielaangedreven X-modellen (lancering van de nieuwe X3) en ook de nieuwe 5-serie doet het uitstekend.

Verder is er ook vooruitgang bij de elektrisch aangedreven BMW 'i'-producten, want de constructeur haalde ook voor het eerst zijn doel om jaarlijks 100.000 elektrisch aangedreven modellen te verkopen. Ook de andere merken binnen de groep zoals BMW Motorrad, Mini en zelfs Rolls-Royce en M(otorsport) lieten keurige resultaten optekenen.