De Punto gaat dus op pensioen en zal geen opvolger krijgen. Fiat moet zich nu vooral concentreren op het gamma dat rond de 500 werd gecreëerd. De plannen van FCA zijn duidelijk: noodlijdende modellen de deur wijzen.
Een kwarteeuw
De Punto heeft het 25 jaar volgehouden. Toen hij de Uno in 1993 verving, was het model een instant succes. Zijn verleidelijke lijnen (getekend door Giugiaro!) in combinatie met zijn ruime interieur en schappelijke prijs, lokte veel Europeanen naar de Fiat-toonzaal en er kwam zelfs een cabrioversie aan te pas. Zes jaar na de lancering waren er al 3,42 miljoen Punto’s de deur uit.
Generatie twee, verkocht tussen 1999 en 2004, deed het minder goed met zo’n 2,96 miljoen klanten. Vervolgens werd zijn naam gewijzigd in Grande Punto, dan Punto Evo om tijdens de laatste jaren uit zijn carrière weer gewoon Punto te heten. De afgelopen 13 jaar heeft Fiat maar 2,67 miljoen Punto’s verkocht.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be