Actualiteit

BMW schrapt superdiesel

De door vier turbo’s geholpen drieliter zescilinder dieselmotor verdwijnt uit de BMW-catalogus en wordt niet vervangen. Het merk heeft ook een gegronde reden voor deze beslissing…

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 6 aug. 2020 | Leestijd: 2 min

Deze quadriturbodiesel produceerde bij zijn lancering in 2016 maar liefst 740 Nm en 381 pk. Twee jaar later werd het blok opgevoerd tot 760 Nm en 400 pk. Je kon ‘m bestellen voor de 5 Reeks (M550d), de 7 Reeks (750d) en de grote SUV’s van het merk (X5, X6 en X7 M50d).

M50d engine

Advertentie – lees hieronder verder

Hét grote verschil met equivalenten op benzine was natuurlijk de kleine dorst. In de M550d xDrive dronk de zelfontbrander op papier gemiddeld maar 5,9 l/100 km, in combinatie met 154 g/km CO2. Die toch wel best lage CO2-uitstoot blijkt anno 2020 te hoog geworden en dat de economie momenteel klappen krijgt en de vraag naar dieselwagens fors geslonken is, heeft ongetwijfeld de doodsteek gegeven. Als laatste wapenfeit zal BMW weliswaar een ‘Final Edition’ lanceren (voor de X5 en X7), maar dan alleen in enkele Centraal-Europese landen.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon