Actualiteit

Hyundai bekent kleur tijdens autosalon van Brussel

Geschreven door Gert Verhoeven | 17/01/2018

Hyundai vond het een goede zaak om in volle salonperiode (auto- en motosalon van Brussel, nvdr.) te communiceren over de jongste verkooptrends. De Koreaanse constructeur ziet twee belangrijke trends voor 2018.

Het is een publiek geheim dat dieselmotoren een slechte beurt maken in de pers, maar ook op het politieke toneel. Een logisch gevolg daarvan is dat de verkoop van benzinemotorisaties in 2017 die van dieselversies is voorbijgestoken. Hyundai kan die tendens enkel bevestigen. In 2017 werd 64% van de Tucsons met een dieselmotor verkocht en op het autosalon slaat dit vandaag volledig om. De constructeur geeft aan dat bij 75% van de offertes voor dit model de klant een benzinemotor verlangt. Hyundai voegt er ook aan toe dat het hier voornamelijk voertuigen voor particulieren betreft en niet over firmawagens gaat.

Anderzijds stelt Hyundai dat het zopas een nieuwe compacte SUV in het B-segment heeft gelanceerd, de Kona. Ondanks de compacte afmetingen, blijven de meeste bezoekers vooral geïnteresseerd in zijn grote broer uit het C-segment, de Tucson. Dit is overigens al drie jaar lang de best verkopende SUV op de Belgische markt.

Het is ongetwijfeld nog te vroeg om sluitende conclusies te trekken maar het is zondermeer een interessante trend…

Trefwoorden

Lees ook