Audi heeft zopas enkele foto’s van het e-tron prototype getoond waarop te zien is dat de SUV in het Wind Tunnel Center van Ingolstadt wordt getest. De constructeur geeft aan dat de luchtweerstandscoëfficiënt beperkt blijft tot 0,28. Deze bijzonder lage waarde heeft een positieve invloed op het verbruik en het rijbereik, want volgens de WLTP-meetmethode komt de Audi 400 km ver met één batterijlading.
Om dat te realiseren, verving Audi de klassieke zijspiegels door camera’s. We zagen dit al vaker op concept cars en eindelijk zal deze technologie ook worden gecommercialiseerd, als optie welteverstaan. Deze virtuele spiegels zijn erg plat en bevatten een kleine camera waarvan het beeld op OLED-schermen wordt geprojecteerd. Die worden in de overgangszone tussen het instrumentencluster en de deur geïntegreerd.
Via het MMI-systeem kan de bestuurder drie verschillende standpunten kiezen: eentje voor snelwegritten, een stand voor bochten en een derde modus om te manoeuvreren tijdens het parkeren.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be