Skoda wil automobilisten attent maken op het belang van de veiligheidsafstand die tussen de auto en fiets moet zijn wanneer een automobilist een fietser inhaalt op een weg waar geen afzonderlijk fietspad is. De autobestuurder kan immers pas veilig inhalen, wanneer er 1,5 meter tussen de wagen en de tweewieler over blijft. Dit principe geldt overigens niet alleen voor fietsers maar ook voor gemotoriseerde tweewielers zoals brom- en motorfietsen.
Het gaat om een multimediacampagne die eveneens op de sociale media te zien zal zijn. Skoda kiest ervoor om één en ander in beeld te brengen aan de hand van populaire dashcambeelden. Het is de bedoeling om met deze boodschap wederzijds begrip en respect te creëren tussen de verschillende weggebruikers. Automobilisten kunnen aan de hand van duidelijke beelden zien in welke verkeerssituaties het niet wenselijk is om een fietser in te halen.
Dezelfde logica geldt ook voor de fietser die zijn positie op de rijweg moet kennen en gebruiken. Op deze manier wil Skoda nogmaals de klemtoon leggen op verkeersveiligheid en de constructeur heeft eveneens aandacht voor zijn roots want de oprichters van het merk startten ooit als fiets- en tweewielerfabrikant. Het engagement van Skoda jegens tweewielers wordt ook duidelijk door de jarenlange traditie om de wielersport te steunen, waarbij de sponsoring van de Tour de France één van de hoogtepunten is.
Screenshot: Skoda/Youtube
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be