Het probleem zit ‘m niet in het gebrek aan vertrouwen in de eigen elektrische producten (VW heeft een heus EV-modellenoffensief gelanceerd met de ID-reeks, nvdr) maar simpelweg in het feit dat de vraag ernaar groot is geworden. Zo groot zelfs dat de autobouwer er nog maar amper aan kan voldoen.
Om voldoende elektrische auto’s aan klanten te kunnen leveren, werd daarom beslist dat de Volkswagen-managers zelf geen elektrisch model mogen bestellen. Grappig genoeg was de situatie minder dan een jaar geleden omgekeerd. Toen vond CEO Herbert Diess dat de managers net wél met een elektrische wagen moesten rijden, in de hoop dat anderen zouden volgen. Ze moesten zelfs 15 euro per maand inleveren als ze niet voor een EV hadden gekozen, een maatregel die nu logischerwijs is afgeschaft.
“De levertijden zijn langer dan verwacht”
De VW ID.3 en ID.4 doen het blijkbaar zo goed in de verkoop dat de levertijden serieus oplopen. Er zouden al meer dan 100.000 klanten een bestelbon hebben ondertekend.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be