De constructeur wil drastisch besparen en zal vooral in het budget knippen dat bedoeld is voor het autosalon van Frankfurt. We zullen dus niet langer gigantische stands zien met een geïntegreerd circuit. Vanaf volgend jaar neemt het merk genoegen met een oppervlakte van 3.000 m2 tegenover een stand van 11.000 m2 een jaar eerder! De besparing is opmerkelijk want het budget krimpt van 25 naar 5 miljoen euro.
Ook op het autosalon van Genève en later op de Mondial de l’Automobile (die in september plaatsvindt in Parijs) zal dezelfde trend zichtbaar zijn. En dan hebben we het nog niet over het autosalon van Detroit 2019, waar BMW zelfs niet meer aanwezig zal zijn.
Met de vrijgekomen middelen zal de constructeur zich veel nadrukkelijker kunnen tonen op evenementen die de voorbije jaren aan belang hebben gewonnen zoals de CES in Las Vegas en de Aziatische autosalons.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be