Automarkt

BMW verkleint zijn aanwezigheid op Europese autosalons

BMW zal zijn aanwezigheid op de toekomstige Europese autosalons aanzienlijk beperken, zodat er middelen vrijkomen voor andere internationale evenementen.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 24 apr. 2018 | Leestijd: 2 min

De constructeur wil drastisch besparen en zal vooral in het budget knippen dat bedoeld is voor het autosalon van Frankfurt. We zullen dus niet langer gigantische stands zien met een geïntegreerd circuit. Vanaf volgend jaar neemt het merk genoegen met een oppervlakte van 3.000 m2 tegenover een stand van 11.000 m2 een jaar eerder! De besparing is opmerkelijk want het budget krimpt van 25 naar 5 miljoen euro.

Ook op het autosalon van Genève en later op de Mondial de l’Automobile (die in september plaatsvindt in Parijs) zal dezelfde trend zichtbaar zijn. En dan hebben we het nog niet over het autosalon van Detroit 2019, waar BMW zelfs niet meer aanwezig zal zijn.

Advertentie – lees hieronder verder

Met de vrijgekomen middelen zal de constructeur zich veel nadrukkelijker kunnen tonen op evenementen die de voorbije jaren aan belang hebben gewonnen zoals de CES in Las Vegas en de Aziatische autosalons.

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon