Automarkt

Opel snoeit stevig in Belgisch dealernetwerk

Opel heeft zijn Belgische dealer- en verkooppuntennet stevig uitgedund, zo blijkt na een verklaring van managing director Michel Vercruyssen aan Belga. Deze strategische zet past helemaal binnen het plan om de donkere jaren te doen vergeten. Het lijkt er zelfs op dat het merk een voorsprong op schema heeft genomen.

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 11 jan. 2020 | Leestijd: 2 min

Het Duitse merk – intussen al twee jaar in Franse handen – telt voortaan 34 officiële verdelers in plaats van 54, en nog 109 verkooppunten in plaats van 136. Opel maakte al een decennium lang geen winst meer doen PSA ermee aan de haal is gegaan. Die situatie wordt momenteel rechtgetrokken, en goed ook. “Tijdens de eerste helft van vorig jaar werd bijna 700 miljoen euro winst geboekt, een stijging van 40% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder”, aldus Vercruyssen.

Dat Opel nu ‘Frans’ is, begint zich stilaan te laten voelen in het modellenaanbod. De gloednieuwe Corsa is in wezen een Peugeot 208, ook al hebben ze hun uiterste best gedaan om dat niet zo te doen lijken en hem dus “zo Duits mogelijk” te maken, zo getuigde onze journalist.

Advertentie – lees hieronder verder

Bron/beeld: Belga

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon