Car Festival

Hyundai Bayon, de crossover voor de prijs van een stadsauto

Origineel en zonder onmisbare versiering, de Hyundai Bayon is een comfortabele en goed uitgeruste crossover, verkrijgbaar met benzinemotoren uitgerust met een lichte 48V-hybridisatie.

Sponsored content | Gepubliceerd op 20 jan. 2024 | Leestijd: 4 min

De Hyundai Bayon is ontwikkeld op basis van de i20 en is onmiddellijk herkenbaar, met dagrijverlichting en een dunne luchtinlaat, een royale zwarte radiatorrooster en dubbele koplampen. De gewelfde voorkant contrasteert met de meer geometrische achterkant, die het profiel een gebroken lijn geeft en dynamiek toevoegt aan het geheel. Deze indruk wordt versterkt door de boemerangvormige achterlichten, verbonden door een reflecterende strip.

bayon flanc

Advertentie – lees hieronder verder

De Bayon gebruikt eenvoudige trucs om groter te lijken dan hij in werkelijkheid is (4,18 m), zoals het optisch verlengen van de achterruit met een behoorlijk groot glanzend zware strip. Om hem een stoere uitstraling te geven, hebben de ontwerpers van Hyundai typische SUV-elementen toegevoegd, zoals matzwarte kunststof wielkasten en voor- en achterbumpers met een satijnen afwerking.

Bayon arriere

Aangenaam comfort

Het interieur is sober en uitnodigend, met voldoende ruimte, zowel van voor als vanachter. De gebruikte materialen zijn robuust en de stoelen bieden het nodige comfort voor lange ritten. De kofferbak heeft een capaciteit van 411 liter, wat redelijk veel is gezien zijn bescheiden afmetingen. De ontwerpers van Bayon zijn er opnieuw in geslaagd om een dashboard te creëren zonder hem over te belasten, terwijl de fysieke bedieningselementen nodig het goed functioneren van de auto behouden werden. Het goed geïntegreerde 10,25 inch centrale scherm van het infotainmentsysteem is gemakkelijk leesbaar en het digitale instrumentenpaneel is ook succesvol, aangezien het niet wordt verborgen door het stuur, wat vaak het geval is bij de concurrentie.

Bayon TDB

Veelzijdige mechanica

Wat de motoren van de Bayon betreft, houdt Hyundai het simpel, om de Bayon voor iedereen toegankelijk te maken. Het instapmodel wordt aangedreven door een 4-cilinder motor van 1.2 liter met een vermogen van 84 pk. Deze wordt ondersteund door een 1.0 T-GDI 3-cilinder motor die 100 pk levert. Beide zijn verkrijgbaar met een handgeschakelde 6-versnellingsbak, terwijl de laatste kan worden gekoppeld aan de DCT 7 automatische transmissie met dubbele koppeling. Ongeacht de gekozen motorisatie vertoont de Bayon een grote vitaliteit, geholpen door zijn gewicht die onder de 1.200 kg blijft. Dankzij zijn aangename aandrijflijn en strakke weggedrag, is de Bayon zeer aangenaam om mee te rijden. Voeg daar zijn zeer redelijke brandstofverbruik en royale binnenruimte aan toe, en hij verdient echt de aandacht. Profiteer van deze uitzonderlijke voorwaarden en kruip achter het stuur van een Bayon vanaf 16.599 euro of slechts 174  euro per maand.

Benieuwd naar de uitzonderlijke saloncondities op de Bayon? Vul het onderstaande formulier in en je krijgt een gratis en vrijblijvende offerte.

Een offerte aanvragen

Vul uw beleefdheid in
Vul uw naam in
Vul uw voornaam in
Vul uw e-mailadres in
Gelieve enkel cijfers in te geven voor uw telefoonnummer
geen resultaten gevonden
Kies een dealer

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA. Het Privacy beleid en de gebruiksvoorwaarden van Google worden toegepast.

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon