De Hyundai Bayon is ontwikkeld op basis van de i20 en is onmiddellijk herkenbaar, met dagrijverlichting en een dunne luchtinlaat, een royale zwarte radiatorrooster en dubbele koplampen. De gewelfde voorkant contrasteert met de meer geometrische achterkant, die het profiel een gebroken lijn geeft en dynamiek toevoegt aan het geheel. Deze indruk wordt versterkt door de boemerangvormige achterlichten, verbonden door een reflecterende strip.
De Bayon gebruikt eenvoudige trucs om groter te lijken dan hij in werkelijkheid is (4,18 m), zoals het optisch verlengen van de achterruit met een behoorlijk groot glanzend zware strip. Om hem een stoere uitstraling te geven, hebben de ontwerpers van Hyundai typische SUV-elementen toegevoegd, zoals matzwarte kunststof wielkasten en voor- en achterbumpers met een satijnen afwerking.
Advertentie – lees hieronder verder
Aangenaam comfort
Het interieur is sober en uitnodigend, met voldoende ruimte, zowel van voor als vanachter. De gebruikte materialen zijn robuust en de stoelen bieden het nodige comfort voor lange ritten. De kofferbak heeft een capaciteit van 411 liter, wat redelijk veel is gezien zijn bescheiden afmetingen. De ontwerpers van Bayon zijn er opnieuw in geslaagd om een dashboard te creëren zonder hem over te belasten, terwijl de fysieke bedieningselementen nodig het goed functioneren van de auto behouden werden. Het goed geïntegreerde 10,25 inch centrale scherm van het infotainmentsysteem is gemakkelijk leesbaar en het digitale instrumentenpaneel is ook succesvol, aangezien het niet wordt verborgen door het stuur, wat vaak het geval is bij de concurrentie.
Veelzijdige mechanica
Wat de motoren van de Bayon betreft, houdt Hyundai het simpel, om de Bayon voor iedereen toegankelijk te maken. Het instapmodel wordt aangedreven door een 4-cilinder motor van 1.2 liter met een vermogen van 84 pk. Deze wordt ondersteund door een 1.0 T-GDI 3-cilinder motor die 100 pk levert. Beide zijn verkrijgbaar met een handgeschakelde 6-versnellingsbak, terwijl de laatste kan worden gekoppeld aan de DCT 7 automatische transmissie met dubbele koppeling. Ongeacht de gekozen motorisatie vertoont de Bayon een grote vitaliteit, geholpen door zijn gewicht die onder de 1.200 kg blijft. Dankzij zijn aangename aandrijflijn en strakke weggedrag, is de Bayon zeer aangenaam om mee te rijden. Voeg daar zijn zeer redelijke brandstofverbruik en royale binnenruimte aan toe, en hij verdient echt de aandacht. Profiteer van deze uitzonderlijke voorwaarden en kruip achter het stuur van een Bayon vanaf 16.599 euro of slechts 174 euro per maand.
Benieuwd naar de uitzonderlijke saloncondities op de Bayon? Vul het onderstaande formulier in en je krijgt een gratis en vrijblijvende offerte.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be