De nieuwe Ioniq 6 is een auto die zeker niet ongemerkt voorbijrijdt. Het lijkt wel een prototype of een auto uit de toekomst. Hyundai noemt de Ioniq 6 zelf een ‘Electrified Streamliner’, een gestroomlijnde en volledig elektrische vierdeurscoupé. Designelementen zoals een actieve luchtklep, luchtgordijnen op de wielen, een geïntegreerde achterspoiler en speciale wielopeningen verbeteren de aerodynamische prestaties van de Ioniq 6. De luchtweerstandscoëfficiënt van 0,21 is de laagste in het gamma van Hyundai en zelfs één van de laagste in de autosector.
Dankzij de verzorgde aerodynamica haalt de Ioniq 6 een laag verbruik en een rijbereik tot 614 km (WLTP) met het batterijpakket van 77,4 kWh. Rijbereikangst behoort hiermee tot het verleden. De laadstops tijdens langere ritten duren bovendien niet lang. Met zijn 400V/800V-architectuur lukt snelladen aan een vermogen tot 239 kW. Daardoor is in ideale omstandigheden een rijbereik van 351 km haalbaar in amper 15 minuten laden.
Hoogtechnologisch interieur
De lange wielbasis van 2.950 mm op een totale lengte van 4.855 mm creëert een zee van ruimte binnenin. Het interieur is opgevat als een comfortabele cocon met cleane lijnen en hoogtechnologische uitrusting. De Ioniq 6 heeft een overzichtelijk dashboard met volledig digitale instrumenten (12 duim) en daarnaast een aanraakscherm voor het infotainment (ook 12 duim). Het infotainmentsysteem toont actieradiuskaarten in real time op basis van de huidige batterijlading. De geconnecteerde diensten van het systeem helpen bij het zoeken en plannen van de beste route en laadstops.
Advertentie – lees hieronder verder
De Ioniq 6 beschikt over heel wat snufjes en rijhulpmiddelen. Zo kun je dankzij vehicle-to-load (V2L) elektrische toestellen van stroom voorzien via een adapter aan de buitenlaadpoort of een stopcontact onder de achterzetel. De Blind-Spot View Monitor (BVM) toont dan weer een videobeeld van de dode hoek zodat je veilig van richting kunt veranderen. Zelfs het geluid van de Ioniq 6 klinkt futuristisch. Voor de veiligheid van andere weggebruikers maakt hij een ‘ruimteschipachtig’ geluid waarvan het volume verandert naargelang de rijsituatie.
RWD of AWD
De Ioniq 6 is verkrijgbaar met keuze uit verschillende aandrijflijnen. Zo is er een versie met achterwielaandrijving (RWD) en een topuitvoering met vierwielaandrijving (AWD). Op batterijvlak is er keuze uit een standaardversie met een capaciteit van 53 kWh of een sterkere batterij met een capaciteit van 77,4 kWh. Het is die laatste versie die, in combinatie met achterwielaandrijving en 18-duimsvelgen, zorgt voor het indrukwekkende WLTP-rijbereik van 614 km.
Momenteel pakt Hyundai uit met interessante voorwaarden op dit model. Je hebt nu al een Ioniq 6 vanaf 45.999 euro of 499 euro per maand. Een goed moment dus om kennis te maken met deze gestroomlijnde elektrische wagen.
Meer weten over de Hyundai Ioniq 6? Vraag een offerte aan of boek een testrit.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be