De Tucson is een van de hoekstenen van de Zuid-Koreaanse constructeur Hyundai. Deze bestseller biedt veel verleidelijke troeven, te beginnen met een uitgebreid motorengamma waarin iedereen zijn gading vindt. Oordeel zelf maar: benzine, diesel, milde hybride (benzine of diesel) en plug-inhybride. Wat wil je nog meer?
Het design van de auto is al even aantrekkelijk. Het resoluut futuristische uiterlijk overdrijft niet en oogt heel aantrekkelijk, vooral met de mooi geïntegreerd led-verlichting in de grille, ook wel Parametric Jewels genoemd. Het effect mag gezien worden. En dan hebben we het nog niet eens over de N-versie, die een sportief tintje toevoegt aan dit unieke silhouet.
Topgamma
De Hyundai Tucson mag dan een middenklasser zijn, hij onderscheidt zich door zijn rijkelijke uitrusting die niet zou misstaan in een kleine limousine. Er zijn verschillende uitrustingsniveaus beschikbaar met elektrische, verwarmde en zelfs geventileerde zetels. Er zijn ook talloze veiligheidsitems, zoals de adaptieve snelheidsregelaar of de dodehoeksensoren.
Advertentie – lees hieronder verder
Hoewel hij relatief compact blijft voor zijn segment (4,5 m), is de Tucson best ruim vanbinnen. Het interieur heeft een royale wielbasis van 2,68 m, wat betekent dat vier volwassenen comfortabel kunnen zitten dankzij de goede elleboogruimte en vooral de aangename beenruimte achterin. Dit ruimtegevoel wordt nog versterkt door de achterbank met verstelbare rugleuning. De kofferruimte is ook een van de grootste in dit segment: 616 liter (558 liter in de plug-inhybride) met de bank op zijn plaats en 1.756 liter met neergeklapte rugleuning.
Ruime keuze
Qua motoren is er keuze te over: een 1.6 T-GDi benzinemotor met 150 pk (met of zonder 48 V microhybridisatie), een 1.6 CRDi met 115 pk (met of zonder elektrische ondersteuning voor dieselmotor) of een plug-inhybride die de 1.6 turbobenzinemotor combineert met een elektromotor (91 pk) voor de versnellingsbak, goed voor een gecombineerd vermogen van 265 pk. Heel genereus dus. De batterij heeft een capaciteit van 13,8 kWh, genoeg voor 62 km elektrisch rijbereik volgens de WLTP-cyclus. De meeste bestuurders kunnen hun dagelijkse ritten dus helemaal elektrisch afleggen, zonder de minste uitstoot.
Begin 2024 biedt Hyundai speciale voorwaarden aan. De Tucson GDI-T benzine begint nu al bij 26.949 euro of 274 euro per maand. Een kans die je niet mag laten liggen.
Benieuwd naar de uitzonderlijke Saloncondities op de Tucson? Vul het onderstaande formulier in en je krijgt een gratis en vrijblijvende offerte.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be