Zoals het persbericht destijds stelde: “om de ‘puristen’ van de 2PK tevreden te stellen, zijn de koplampen rond en met een rode behuizing”. Deze 2PK, die officieel CV 6 Charleston heette, was extra uitgedost. Gebaseerd op de Club-uitvoering, onderscheidde dit modelletje zich door zijn specifieke bekleding en ronde koplampen, net als die van de 2 CV Spécial. In juli 1981 werd duidelijk dat het een succesnummer was, waarop werd beslist om meer exemplaren te bouwen. De fabriek in Levallois nam de productie voor zijn rekening.
Eerst aangeboden in een Red & Black versie, was hij vervolgens verkrijgbaar in in een Helios Yellow & Black variant in juli 1982, die vervolgens in juli 1983 werd vervangen door een versie in tweetinten grijs.
De productie werd in 1988 voortgezet in de fabriek in Mangualde in Portugal. De op deze site geproduceerde modellen zijn herkenbaar aan de vermelding van de naam van de Spaanse glazenmaker “Covina” op de ramen. Op 27 juli 1990 om 16.30 uur, kwam de laatste 2CV uit de Mangualde fabriek, het was een Charleston gespoten in Nocturne grey en Cormorant Grey. Dit was het 5.114.969ste en laatste exemplaar van de “Deuche”.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be