Oldtimers

Een Porsche 964 met een… stekker?

De beroemde 250 pk sterke zescilinder-in-lijn van de Porsche 911 (type 964) moest plaats ruimen voor een 100% elektrische motor.

Nicolas Joannès Nicolas Joannès | Gepubliceerd op 10 jun. 2021 | Leestijd: 2 min

Dit is weer zo’n aanpassing waarvan de puristen zullen huiveren. Nochtans is deze elektrische Porsche 911 echt gepland en wordt zo’n retrofit, die bestaat uit het vervangen van de oude verbrandingsmotor door een elektromotor, steeds populairder.

Vermogen verdubbeld

Hier waagde het Britse bedrijf Everrati het om de 3,6 l zescilinder van 250 pk van de Porsche 911 van de 964-generatie te elimineren. In de plaats kwam een elektromotor van 500 pk en 500 Nm, waarvan de prestaties kunnen helpen om de pil te vergulden. De spurt van 0 tot 100 km/u vergt slechts 4 seconden tegenover 5.5 tellen met de verbrandingsmotor. Met zijn 53 kWh accupakket belooft deze geluidloze 911 een actieradius van ongeveer 290 km tussen twee laadbeurten.

Advertentie – lees hieronder verder

Hoog tarief

Naast de aandrijving, verbetert Everrati ook het comfort van de Porsche met een automatische airco, verwarmde stoelen en een modern infotainmentsysteem met navigatie, bluetooth en Apple CarPlay. Voor al deze aanpassingen moet je wel op bijna 300.000€ rekenen.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon