Zoals we enkele maanden geleden berichtten, wil MG Europese harten veroveren met de zeer scherp gelijnde, monovolume-achtige MG4. Daarvan wisten we al dat hij in twee motorversies in de verkoop zou gaan: met 170 pk en een 51 kWh-batterij en met 204 pk en een 64 kWh-accu. De eerste zou over 350 km autonomie beschikken, de tweede over 435 of 435 km rijbereik (afhangende van de versie, respectievelijk ‘Luxury’ en ‘Comfort’). Onze journalist ziet er een grote – zelfs de grootste – concurrent in van de Volkswagen ID.3.
De MG4 laat zich opladen aan een laadpaal op wisselstroom (max. 6,6 kW) of aan een snellader op gelijkstroom (117 kW). De batterijcapaciteit tot 80% krijgen, zou in 40 minuten moeten lukken.
Voor we de prijs aanhalen, herhalen we nog even dat er achteraan voldoende plaats is om comfortabel te zetelen, alsook dat de koffer met een volume van 350 liter uitpakt (1.165 liter met de achterbank neergeklapt). Ter vergelijking: een VW ID.3 slikt respectievelijk 35 en 102 liter meer.
Advertentie – lees hieronder verder
En dan nu…
De prijs natuurlijk. Hoeveel de 204 pk sterke versies kosten, heeft de Belgische MG-invoerder nog niet meegedeeld, maar wel dat de ‘Standard’ (170 pk) vanaf 30.785 euro de showroom uitmag. Opnieuw zouden we de vergelijking willen maken met de ID.3, maar dat model ontbreekt momenteel in de Volkswagen-configurator. Zou dat met de op stapel staande facelift van die EV te maken hebben? Gelukkig vind je op Gocar onmiddellijk leverbare, nieuwe ID.3’s voor net geen 40.000 euro (en tweedehandse exemplaren voor enkele duizenden euro’s minder).
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be