Het Antwerpse stadsbestuur gaat ervan uit dat er tegen 2025 een kleine 32.000 EV’s in de Scheldestad zullen rondrijden op een totaal wagenpark van bijna 196.000, en dan is het natuurlijk de bedoeling dat er voldoende publieke laadterminals aanwezig zijn. Men wil daarvoor een ‘paal volgt wagen’-strategie hanteren. “Wie een elektrische wagen heeft maar geen eigen garage en op meer dan 250 m van een laadpaal woont, kan een parkeerplaats met paal aanvragen. Die plaats wordt geen privé parkeerplek. […] Er komt een een ‘rolatietarief’ van 1 eurocent/minuut. Een hele dag aan de laadpaal hangen zou 7,20 euro kosten”, zo staat op de website van HLN te lezen.
En de kosten…
… zijn vooral voor de distributiebeheerders, die hun laadpalen kunnen uitbaten alsof het tankstations zijn en hun geïnvesteerde sommen zo terugverdienen, met het oogmerk op winst.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be