Mobiliteit

Antwerpen wil véél meer laadpalen

De stad Antwerpen wil binnen dit en vier jaar 6.000 laadpalen op het grondgebied, wat volgens HLN Drive een toename van maar liefst 5.898 stuks betekent. “Een publieke laadpaal heeft een grote impact”, aldus de Antwerpse schepen van Mobiliteit tegen Gazet van Antwerpen.

Joris Bosseloo Joris Bosseloo | Gepubliceerd op 24 mrt. 2021 | Leestijd: 2 min

Het Antwerpse stadsbestuur gaat ervan uit dat er tegen 2025 een kleine 32.000 EV’s in de Scheldestad zullen rondrijden op een totaal wagenpark van bijna 196.000, en dan is het natuurlijk de bedoeling dat er voldoende publieke laadterminals aanwezig zijn. Men wil daarvoor een ‘paal volgt wagen’-strategie hanteren. “Wie een elektrische wagen heeft maar geen eigen garage en op meer dan 250 m van een laadpaal woont, kan een parkeerplaats met paal aanvragen. Die plaats wordt geen privé parkeerplek. […] Er komt een een ‘rolatietarief’ van 1 eurocent/minuut. Een hele dag aan de laadpaal hangen zou 7,20 euro kosten”, zo staat op de website van HLN te lezen.

En de kosten…

… zijn vooral voor de distributiebeheerders, die hun laadpalen kunnen uitbaten alsof het tankstations zijn en hun geïnvesteerde sommen zo terugverdienen, met het oogmerk op winst.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon