De R7 heeft geen ambities om de R6 op te volgen als Yamaha’s supersport racer, en we zien vooronder dan ook een (amper) 73 pk sterke tweecilinder. In vergelijking met de MT-07 zien we naast het kuipwerk wel nog tal van verbeteringen en updates. Vooraan krijgt de R7 een USD-vork en radiale remklauwen, achteraan wordt de vering een stuk strakker.
Quickshifter
Motorisch zien we ook de toevoeging van een quickshifter die het notoir hakerige schakelkarakter van het CP2-motorblok moet verbeteren en we twijfelen er geen seconde aan dat Yamaha’s GYTR raceafdeling nog met tal van extra opties zal komen.
Prijzen in België?
Momenteel is de motor al beschikbaar in de States, voor de lage landen verwachten we een eerste levering in september. En het prijskaartje? Dat blijft voorlopig een goed bewaard geheim, al gaan er geruchten dat het een flink stuk onder de 10.000 euro zou blijven…
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be