Op esthetisch vlak zorgt de Ford Focus voor een grondige evolutie in vergelijking met de vorige versie, hoewel bepaalde details – zoals het grote radiatorrooster – behouden blijven. Het geheel oogt echter dynamischer met een meer hoekige motorkap en we zien ook grotere full LED koplampen. Achteraan oogt de Focus veeleer klassiek.
Binnenin zien we een 8 inch groot aanraakscherm in de vorm van een tablet zoals dat eerder in de Fiesta te zien was. De Focus kan ook rekenen op een head-up display (een Europese première) en een bijzonder volledige veiligheidsuitrusting.
Ford voorziet vanaf de standaardversie instelbare rijmodi en belooft een koetswerk dat 20% extra torsiestijfheid biedt. Achteraan werd de vering aangepast, waardoor deze nieuwe Focus nog dynamischer zal reageren.
Onder de motorkap vinden we de 1.0 EcoBoost benzinemotor die 85, 100 of 125 pk levert. Er is ook de nieuwe 1.5 die 150 of 182 pk sterk is. Op diesel is er keuze uit de 1.5 met 95 of 120 pk en er komt ook een tweeliter die 150 pk levert. De krachtigste motorisaties worden aan een nieuwe transmissie met achter versnellingen gekoppeld.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be