BMW heeft vanaf nu dus drie versies van de M5 in het gamma: de M5 (600 pk), de M5 Competition (625 pk) en de M5 CS (635 pk). Wat het geleverde koppel betreft, is er geen verschil (750 Nm), maar de CS-versie is met zijn 1,9 ton en dankzij onder andere carbonkeramische remmen en een motorkap uit carbon wel 70 kg lichter dan de ‘Competition’ en daardoor ook sneller uit de voeten. Concreet: het sprintje van 0 tot 100 km/u duurt 3,4 seconden met de M5, 3,3 tellen met de M5 Competition en een ronde 3 met de M5 CS die zopas werd voorgesteld. Toppen doet het pk-monster aan een (begrensde) 305 km/u. De CS hangt ook lager bij de grond dan het eerste duo en is versierd met onder meer goudkleurige wielen, een gele lichtsignatuur en luchthappers in de motorkap.
Ter herinnering: alle M5’s worden aangedreven door een 4,4-liter V8 met dubbele turbo en als bestuurder kan je hem zo instellen dat ze vier- of achterwielaangedreven zijn. Voor de minder geoefende chauffeurs raden we het eerste aan. De CS zal in de lente van dit jaar op de markt verschijnen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be