Een eerste belangrijke constatatie: tegenover het huidige gamma ondergingen beide modellen een stevige pk-kuur en worden meteen de krachtigste M-versies uit de geschiedenis van BMW. Hun V8 TwinPower Turbo ontwikkelt hier 625 pk en is gekoppeld aan een achtversnellingsbak en de M xDrive vierwielaandrijving. Deze cocktail laat een sprint van 0 tot 100 km/u in 3,2 seconden toe!

Om die prestaties te kunnen leveren onderging de M8 tal van technische aanpassingen zoals een verbeterd koelsysteem dat de bedrijfstemperatuur van de verschillende onderdelen steeds onder controle moet houden. Zowel tijdens een gezapige stadsrit als bij een sportieve dag op een racecircuit.

BMW meldt dat ook het chassis voor deze opdracht werd aangepast met specifieke draagarmen en een speciale adaptieve ophanging. Standaard staat de M8 op 20″ velgen geschoeid met sportrubbers, maatje 275/35 vooraan en 285/35 achteraan. Naast de standaard M composietremmen, kan de nieuwe BMW M8 ook geleverd worden met optionele koolstof-ceramische remschijven. En om het volle potentieel van de M8 Coupé en Cabriolet op een circuit te benutten is er een “Track” modus voorzien waarmee het ingrijpen van de veiligheids-en rijhulpsystemen tot een minimum beperkt blijft om de bestuurder een maximaal rijplezier te garanderen.