Het systeem koppelt de jongste 1.0 FireFly-driecilindermotoren met 70 pk (51 kW) aan een 12 volt sterke elektromotor met een in de aandrijfriem geïntegreerde starter-generator (Belt-Integrated Start Generator) en een lithiumbatterij. In vergelijking met de 1.2 Fire met 69 pk verbruikt de mild-hybridversie minder benzine, waardoor de CO2-uitstoot gemiddeld 20 tot 30% lager lager ligt tegenover de Panda Cross bijvoorbeeld, zonder dat de prestaties eronder lijden. Dankzij het BSG-systeem is volgens Fiat bovendien een hoogstaand rijcomfort verzekerd door de verbrandingsmotor geruisloos en zonder trillingen te herstarten in de Start-stop-modus.
Klanten plukken de vruchten van het hybridesysteem, omdat de auto hiermee voldoet aan de Euro 6D Final-normen. Dat levert naargelang de lokale regels voordelen op, zoals een vrije toegang tot stadscentra, lagere parkeertarieven in stadscentra en mogelijk belastingvoordelen.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be