Vlak voor de overgang naar de jaren ’70 kwam Ford met de Mustang Mach 1 op de proppen. Deze beroemde aanduiding wordt vandaag vanonder het stof gehaald en op de gloednieuwe generatie geplakt.
Dikke V8
Mach-E is niet hetzelfde als Mach 1, en gelukkig maar. Onder de motorkap van laatstgenoemde ligt de 480 pk sterke 5-liter V8 die we al kennen uit de Bullit. Die achtpitter wordt gepaard aan aan een tientrapsautomaat (optioneel) of aan de manuele zesbak van de Shelby GT350, waarvan bijvoorbeeld ook het koelsysteem van het differentieel achteraan en delen van de ophanging werden geleend.
Voorts tekenen stabilisatorstangen met een grotere diameter present en werd de besturing aangepast. Het straffere remsysteem komt van het Performance Pack 2 van de Mustang GT.
De aerodynamica werd uiteraard niet vergeten, zoals je zelf van de foto’s kan afleiden. De grote achterspoiler maakt deel uit van het optionele Handling Package en is afkomstig van de Shelby GT500. Wat betreft de herwerkte voorkant, die zou ervoor zorgen dat de motorkoeling met de helft toeneemt. Van de Mach 1 wordt zelfs gezegd dat hij 22% meer neerwaartse druk ontwikkelt dan een Mustang GT.
Advertentie – lees hieronder verder
De prijs?
Voorlopig onbekend. We weten dat de Mustang Mach 1 in een beperkte oplage zal verschijnen, maar Ford heeft nog niets bevestigd over de prijs en de beschikbaarheden van het model. Het is dan ook allerminst zeker dat Europeanen een exemplaar zullen kunnen kopen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be