Wat er verandert? Er zit een nieuw ‘Pivi Pro’-infotainmentsysteem in de I-Pace EV400 dat “net zo intuïtief te gebruiken is als een smartphone”. Het werkt samen met het opgewaardeerde EV-navigatiesysteem, dat nu de beschikbare laadstations in de omgeving toont, met inbegrip van de laadtarieven en -tijden.
Propere lucht
Daarnaast werd ook aan de luchtkwaliteit aan boord gedacht, dankzij de integratie van PM2.5-filtercapsules. Die halen ultrafijne deeltjes en allergenen uit de lucht. Bovendien kan er ook tijdens het opladen gefilterd worden.
Sneller laden
Voorts is er voortaan een ‘Atlas Grey’-afwerking van het radiatorrooster, werd het kleurenpalet uitgebreid en krijgt de I-Pace EV400 standaard een 11 kW on-board lader, waardoor er met een 3-fase-aansluiting nog sneller kan worden gelaad. Concreet: met een 11 kW-wallbox is één uur laden goed voor 53 kilometer autonomie (WLTP). En aangezien de laadtijd om de batterij weer op volle kracht te krijgen voortaan 8,6 uur bedraagt, volstaat een nachtje slapen. Ook interessant: met een 50 kW-snellader is elk kwartier goed voor 63 km extra bereik. Met een 100 kW-snellader spreken we zelfs van 127 km/kwartier.
Advertentie – lees hieronder verder
Krachtiger is deze Jaguar er voor alle duidelijkheid niet op geworden. Hij wordt nog steeds aangedreven door twee elektromotoren en levert een systeemvermogen van 294 kW (400 pk) en 696 Nm koppel.
Zijn prijs in België?
Voor een nagelnieuwe Jaguar I-Pace EV400 wordt 80.850 euro gevraagd, zonder extra’s welteverstaan.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be