De jongste jaren boomt elk segment van de SUV-markt. In het segment van de 3008 is de Europese verkoop sinds 2009 met factor 2,5 vermenigvuldigd. In dat jaar kwam de eerste generatie van de 3008 op de markt. Peugeot hield duidelijk rekening met deze voorliefde voor SUV-modellen bij de ontwikkeling van de nieuwe 3008. Bovendien krijgt de nieuweling alle stijlkenmerken die eigen zijn aan deze koetswerkvorm. De snuit is vrij verticaal, we zien een lange en horizontale motorkap, een hogere gordellijn en flink wat koetswerkbescherming. En dan hebben we het nog niet gehad over de grote velgen en de extra bodemvrijheid.
Magie werkt
Al deze karakteristieken zijn niet meteen gunstig voor een ideaal weggedrag. SUV’s hebben vaak te kampen met een hoog zwaartepunt. Hier zijn we echter bij Peugeot en in dat geval doet de magie zijn werk vanaf de eerste meter. Het weggedrag is uitstekend, de besturing voelt nauwkeurig aan en het rijcomfort staat op het niveau dat men van het merk met de leeuw mag verwachten. Het resultaat is de vrucht van een jarenlange ervaring maar evenzeer van de nieuwste en meest efficiënte technologieën.
PEUGEOT i-Cockpit
Deze technologieën ziet u onder meer op het dashboard met de digitale cockpit die u bovendien kan personaliseren. De PEUGEOT i-Cockpit 2.0 dompelt de bestuurder onder in een oase van hightech. Het grote aanraakscherm komt met capacitieve technologie waardoor het nog sneller reageert. Er zijn ook zes drukknoppen voorzien waarmee u rechtstreeks naar de belangrijkste comfortfuncties gaat. Verder kan de bestuurder kiezen welke informatie hij in zijn gezichtsveld wil hebben.
Advertentie – lees hieronder verder
Genieten van de weg
De 3008 is een echte SUV maar het is bovenal een Peugeot die dankzij het nieuwe EMP2-platform een stuk minder weegt (-100 kg). Zoals elke SUV beschikt hij over technologie om ook naast asfalt vlot vooruit te komen dankzij de Advanced Grip Control. Deze tractiecontrole beschikt over vijf gripmodi, er worden specifieke M+S (Mud&Snow) banden gemonteerd en er is een Hill Assist Descent Control (afdaal- en klimassistent). Bestuurder en passagiers moeten slechts van de reis genieten en kunnen onderweg rekenen op tal van comfort- en rijhulpsystemen. De nieuwe 3008 is uiteraard ook voorzien van de jongste technologie op vlak van connectiviteit. Zo is er de Mirror Screen-functie, een smartphone kan via inductie geladen worden en men voorziet connected 3D-navigatie.
Dagelijkse partner
Deze nieuwe 3008 is bijzonder vooruitstrevend, maar het is bovenal een praktische auto voor dagelijks gebruik. Het modulaire en functionele interieur werd uitgekiend om perfect te kunnen inspelen op alle situaties. Moet u onverwacht veel laden ? De « Magic Flat » 2/3-1/3 achterbank kan u neerklappen zodat er een vlakke laadvloer ontstaat. De verschuifbare laadvloer kan u bovendien in twee posities instellen en bij de passagiersstoel vooraan kan u de rugleuning neerklappen zodat u een tafeltje hebt. Zo kan u ook voorwerpen tot 3 meter lang vervoeren. Kers op de taart is de gemotoriseerde achterklep die u met een voetbeweging kan openen. Dit is vooral handig wanneer u de handen vol winkelwaar hebt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be