Binnenin zijn de ingrepen minder opvallend. Er komt een nieuw multimediasysteem, voorzien van een aanraakscherm en in de centrale console komt een extra bergvak. De constructeur zorgt wel voor een fraaiere basisuitrusting. Afhankelijk van het afwerkingsniveau heb je standaard recht op een dodehoek assistent en een achteruitrijcamera. Op een actieve snelheidsregelaar of een automatisch noodremsysteem (voor in de stad) blijft het wachten tot de vervanger van de 508 klaar is, en die is niet voor morgen …
Het motorgamma wordt breder. Op diesel levert Peugeot de recente 2.0 BlueHDi motoren die 150 of 180 pk leveren. Er komt ook een 1.6 BlueHDi, goed voor 120 pk. Die laatste is conform euro 6 en zal de 1.6 e-HDI vervangen. Wie op benzine wil rijden, wordt bediend met de 1.2 THP, een driecilinder turbomotor die 130 pk levert. Er is ook de 1.6 THP die voortaan 165 in plaats van 156 pk levert. Hij kan ook aan de automatische zesversnellingsbak (EAT6) worden gelinkt.
Volstaan deze ingrepen volgens u om gelijke tred te houden met de concurrentie ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be