Ford wil meer begrip tussen autobestuurders en fietsers

Ford heeft zopas de “Share the road”-campagne opgestart. Het is de bedoeling om de verkeersveiligheid op de weg te verhogen en in één moeite wil het merk vervuiling en verkeersdrukte aanpakken.

Gepubliceerd op 28 mei 2018
Leestijd : 1 min

Deel

Ford wil meer begrip tussen autobestuurders en fietsers

De campagne legt de klemtoon op stedelijk verkeer en wil vooral “begrip en wederzijds respect kweken tussen de verschillende weggebruikers ongeacht of ze op twee of op vier wielen rijden”. Ford maakt onder meer gebruik van virtual reality technologie met de WheelSwap-functie. Hier wil men de weg tonen vanuit het perspectief van de andere weggebruiker. Zo leren de verschillende types weggebruiker de gevaren kennen waarmee anderen worden geconfronteerd. Op deze manier wil Ford vooral meer empathie kweken.

Meer dan 1.200 personen uit heel Europa hebben deelgenomen aan deze ervaring en 90% van hen geeft aan dat ze voortaan hun rijgedrag zullen aanpassen.

Advertentie – lees hieronder verder

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Deel

Gocar marketplace
Bent u op zoek naar een nieuwe of tweedehands Ford voertuig?
Hybride, elektrisch of thermisch? Nieuw of tweedehands? Specialist in het zoeken naar nieuwe en tweedehands voertuigen en al het autonieuws.

In dezelfde categorie

Gocar newsletters
Gocar is de referentie. Of het nu gaat om het laatste autonieuws of de hotste mobiliteitsonderwerpen!
Schrijf je in voor onze Gocar-nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en leuke aanbiedingen!
Uw inschrijving werd goed geregistreerd.